Duisport zainstalował system kamer do suwnic terminalowych
Vitronic Machine Vision i duisport zainstalowały inteligentny system kamer na suwnicach w Duisburg Trimodal Terminal (D3T) na logport I w Rheinhausen. Kamery rejestrują obrazy kontenerów w wysokiej rozdzielczości w czasie rzeczywistym i natychmiast udostępnia je systemowi. To kolejny etap cyfryzacji terminali duirport.
Rivergate będzie początkowo używany na dźwigu w Duisburg Trimodal Terminal (D3T) w logport I w Duisburg-Rheinhausen oraz na dźwigu w terminalu GWW w logport II w Duisburg-Hochfeld. Instalacja specjalnie opracowanych systemów kamer umożliwia sprawną i przejrzystą dokumentację stanu oraz rejestrację w czasie rzeczywistym – nawet w nocy i przy złych warunkach atmosferycznych.
Gdy kontener przechodzi przez most dźwigowy, system rejestruje stan jednostki ładunkowej na obrazach o wysokiej rozdzielczości. W tle pracuje kilka specjalnie opracowanych algorytmów, które natychmiast udostępniają dane Systemowi Zarządzania Suwnicami (CMS) i Systemowi Operacyjnemu Terminalu (TOS). W ten sposób numer kontenera można porównać z listą załadunkową, aby zapobiec nieprawidłowemu załadunkowi. Dzięki tej inwestycji można bezpośrednio porównywać numery kontenerów, unikać nieprawidłowych ładunków lub dokumentować uszkodzenia.
W połączeniu z „Crane Management System” (CMS) firmy POLO KNOW-HOW możliwe jest uniknięcie nieprawidłowego załadunku, ponieważ chwytak nie może zostać odblokowany w przypadku tak zwanego „mispickingu”. Jednocześnie system jest w stanie wykryć nienaruszalność plomby celnej oraz ewentualne uszkodzenia kontenera. Optymalizuje to istniejące procesy w codziennej pracy i dodatkowo przyspiesza cyfryzację największego na świecie portu śródlądowego.
— Podczas rozładunku kontenerów operatorzy dźwigów rzadko mają możliwość sprawdzenia ich stanu. Postawioną jednostkę ładunkową uważa się za przyjętą w idealnym stanie, nawet jeśli była już uszkodzona. Dzięki Rivergate możemy teraz jednoznacznie udowodnić stan kontenerów i w pełni udokumentować ich pobyt w terminalu — mówi prof. Thomas Schlipköther, członek zarządu duisport ds. Technologii i Operacji.
Czytaj też: Duisport wdroży łączność 5G do sterowania półautomatycznego suwnicami