Partnerzy portalu

Duisport zainstalował system kamer do suwnic terminalowych

Vitronic Machine Vision i duisport zainstalowały inteligentny system kamer na suwnicach w Duisburg Trimodal Terminal (D3T) na logport I w Rheinhausen. Kamery rejestrują obrazy kontenerów w wysokiej rozdzielczości w czasie rzeczywistym i natychmiast udostępnia je systemowi. To kolejny etap cyfryzacji terminali duirport.

Rivergate będzie początkowo używany na dźwigu w Duisburg Trimodal Terminal (D3T) w logport I w Duisburg-Rheinhausen oraz na dźwigu w terminalu GWW w logport II w Duisburg-Hochfeld. Instalacja specjalnie opracowanych systemów kamer umożliwia sprawną i przejrzystą dokumentację stanu oraz rejestrację w czasie rzeczywistym – nawet w nocy i przy złych warunkach atmosferycznych.

Gdy kontener przechodzi przez most dźwigowy, system rejestruje stan jednostki ładunkowej na obrazach o wysokiej rozdzielczości. W tle pracuje kilka specjalnie opracowanych algorytmów, które natychmiast udostępniają dane Systemowi Zarządzania Suwnicami (CMS) i Systemowi Operacyjnemu Terminalu (TOS). W ten sposób numer kontenera można porównać z listą załadunkową, aby zapobiec nieprawidłowemu załadunkowi. Dzięki tej inwestycji można bezpośrednio porównywać numery kontenerów, unikać nieprawidłowych ładunków lub dokumentować uszkodzenia. 

W połączeniu z „Crane Management System” (CMS) firmy POLO KNOW-HOW możliwe jest uniknięcie nieprawidłowego załadunku, ponieważ chwytak nie może zostać odblokowany w przypadku tak zwanego „mispickingu”. Jednocześnie system jest w stanie wykryć nienaruszalność plomby celnej oraz ewentualne uszkodzenia kontenera. Optymalizuje to istniejące procesy w codziennej pracy i dodatkowo przyspiesza cyfryzację największego na świecie portu śródlądowego.

— Podczas rozładunku kontenerów operatorzy dźwigów rzadko mają możliwość sprawdzenia ich stanu. Postawioną jednostkę ładunkową uważa się za przyjętą w idealnym stanie, nawet jeśli była już uszkodzona. Dzięki Rivergate możemy teraz jednoznacznie udowodnić stan kontenerów i w pełni udokumentować ich pobyt w terminalu — mówi prof. Thomas Schlipköther, członek zarządu duisport ds. Technologii i Operacji.

Czytaj też: Duisport wdroży łączność 5G do sterowania półautomatycznego suwnicami

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close