CargoBeamer uruchomił trójmodalne przewozy naczep między Skandynawią a południową Europą
CargoBeamer uruchomił nową usługę przewozu naczep koleją między portem Rostock a Kaldenkirchen w zachodnich Niemczech. To pierwsza linia przewozów intermodalnych tego operatora funkcjonująca w całości na terenie tego kraju. W Rostocku naczepy są ładowane na promy.

Nowa usługa opiera się na sześciu parach pociągów tygodniowo, które transportują naczepy intermodalne P400 jak również zwykłe naczepy samochodowe, kontenery i kontenery chłodnicze. Czas przejazdy między Roskock a Kaldenkirchen wynosi 18 godzin. W przeliczeniu na każdą transportowaną jednostkę ładowniczą przewóz pociągiem pozwala zaoszczędzić 64% emisji CO2 w porównaniu do transportu samochodowego. Pozostałe emisje będą kompensowane, co zostanie potwierdzone certyfikatami neutralności klimatycznej. Połączenie jest zorganizowane we współpracy z przewoźnikiem HSL Logistik GmbH, który zapewnia trakcję.
Pociągi będą łączyć terminal Kaldenkirchen położony w pobliżu granicy niemiecko — holenderskiej (w sąsiedztwie Venlo) z bałtyckim portem Rostock, który zapewni dostęp do rynku skandynawskiego oraz Litwy. Naczepy będą przeładowywane z pociągów na promy, które je przewiozą do Danii, Szwecji, Finlandii i Kłajpedy bez ciągników siodłowych. Z kolei terminal Kaldenkirchen oferuje skomunikowanie z lokalizacjami na południu Europy: Perpignan we Francji i Domodossola we Włoszech.
Transport trójmodalny
— Dodanie połączenia Kaldenkirchen – Rostock to pierwszy krok w naszych planach rozbudowy sieci CargoBeamer o liczne nowe linie do końca 2023 roku. Dzięki samodzielnemu transportowi dalekobieżnemu z Morza Bałtyckiego przez zachodnie Niemcy do Włoch lub granicy francusko-hiszpańskiej tworzymy nową, atrakcyjną ofertę dla naszych klientów. Na historycznie silnej osi od Półwyspu Iberyjskiego przez Europę Środkową do Skandynawii stworzy to nową możliwość przejścia z transportu drogowego na kolejowy, co pozwoli na dalsze oszczędności CO2 — komentuje Boris Timm, prezes Cargobeamer.
Trójmodalny przewóz naczep, z wykorzystaniem przeładunku między statkami a pociągami jest obiecującą opcją dla firm logistycznych, które chcą dokonać zmiany modalności w przewozach towarowych w kierunku transportu zrównoważonego. W 2023 r. takie usługi intermodalne planuje również uruchomić Terminal Promowy Świnoujście.
Czytaj też: Terminal promowy w Świnoujściu rozwija usługi intermodalne