Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

CargoBeamer uruchomił trójmodalne przewozy naczep między Skandynawią a południową Europą

CargoBeamer uruchomił nową usługę przewozu naczep koleją między portem Rostock a Kaldenkirchen w zachodnich Niemczech. To pierwsza linia przewozów intermodalnych tego operatora funkcjonująca w całości na terenie tego kraju. W Rostocku naczepy są ładowane na promy.

Foto: rostock port/ nordlicht

Nowa usługa opiera się na sześciu parach pociągów tygodniowo, które transportują naczepy intermodalne P400 jak również zwykłe naczepy samochodowe, kontenery i kontenery chłodnicze. Czas przejazdy między Roskock a Kaldenkirchen wynosi 18 godzin. W przeliczeniu na każdą transportowaną jednostkę ładowniczą przewóz pociągiem pozwala zaoszczędzić 64% emisji CO2 w porównaniu do transportu samochodowego. Pozostałe emisje będą kompensowane, co zostanie potwierdzone certyfikatami neutralności klimatycznej. Połączenie jest zorganizowane we współpracy z przewoźnikiem HSL Logistik GmbH, który zapewnia trakcję. 

Pociągi będą łączyć terminal Kaldenkirchen położony w pobliżu granicy niemiecko — holenderskiej (w sąsiedztwie Venlo) z bałtyckim portem Rostock, który zapewni dostęp do rynku skandynawskiego oraz Litwy. Naczepy będą przeładowywane z pociągów na promy, które je przewiozą do Danii, Szwecji, Finlandii i Kłajpedy bez ciągników siodłowych. Z kolei terminal Kaldenkirchen oferuje skomunikowanie z lokalizacjami na południu Europy: Perpignan we Francji i Domodossola we Włoszech.

Transport trójmodalny

— Dodanie połączenia Kaldenkirchen – Rostock to pierwszy krok w naszych planach rozbudowy sieci CargoBeamer o liczne nowe linie do końca 2023 roku. Dzięki samodzielnemu transportowi dalekobieżnemu z Morza Bałtyckiego przez zachodnie Niemcy do Włoch lub granicy francusko-hiszpańskiej tworzymy nową, atrakcyjną ofertę dla naszych klientów. Na historycznie silnej osi od Półwyspu Iberyjskiego przez Europę Środkową do Skandynawii stworzy to nową możliwość przejścia z transportu drogowego na kolejowy, co pozwoli na dalsze oszczędności CO2 — komentuje Boris Timm, prezes Cargobeamer. 

Trójmodalny przewóz naczep, z wykorzystaniem przeładunku między statkami a pociągami jest obiecującą opcją dla firm logistycznych, które chcą dokonać zmiany modalności w przewozach towarowych w kierunku transportu zrównoważonego. W 2023 r. takie usługi intermodalne planuje również uruchomić Terminal Promowy Świnoujście.

Czytaj też: Terminal promowy w Świnoujściu rozwija usługi intermodalne

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close