30 lat współpracy HHLA z COSCO
27 sierpnia 1982 statek MV FEN HE 01 należący do COSCO zawinął terminalu HHLA Tollerort. Był to początek współpracy Portu Hamburg z obecnie największym jego partnerem handlowym jakim są Chiny.
Chiński statek miał długość 170 m a szerokość 28,4 m i przewoził 1234 standardowych kontenerów, czyli niewiele jak na dzisiejsze standardy. Do przeładowania tych kontenerów wystarczyły dwa dźwigi pokładowe. Dziś pojedynczy statek COSCO przewozi ponad 20 tys kontenerów, a do ich rozładunku konieczne są duże suwnice nabrzeżowe. Terminal HHLA Tolletort jest jednym z najważniejszych europejskich hubów dla chińskiego przewoźnika oceanicznego.
Możliwości przeładunkowe tego jak i pozostałych terminali w Porcie Hamburg wzrosły dzięki zakończonej na początku br. modernizacji toru wodnego obejmującej jego pogłębienie. Teraz do największego niemieckiego portu mogą zawijać statki o zanurzeniu 13,5 m a w czasie największych przypływów nawet 15,4 m. Inwestycje te podobnie jak instalacja automatycznych suwnic pozwoliły Hamburgowi utrzymać pozycję jednego z kluczowych hubów dla wymiany handlowej miedzy Unią Europejską a Chinami.
Czytaj też: Zakończono pogłębianie toru wodnego do Portu Hamburg
— Dzisiaj Chiny są największym klientem portu w Hamburgu, co przynosi korzyści HHLA, Hamburgowi jako lokalizacji morskiej, a także przemysłowi Niemiec. Dla wiodącej europejskiej firmy logistycznej, takiej jak HHLA, połączenia z jednym z największych i najszybciej rozwijających się rynków w Azji są ważnym elementem realizacji strategii, której celem jest wzrost i wzmocnienie naszej przyszłej rentowności — napisano z okazji 30-lecia współpracy z COSCO w komunikacie spółki HHLA.