Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Zakończono pogłębianie toru wodnego do Portu Hamburg

Tagi: HHLA, Port Hamburg,

Zakończono drugi etap pogłębiania toru wodnego do Portu Hamburg na rzece Łaba. Obecnie największy niemiecki port może przyjmować statki o zanurzeniu 13,5 m a w czasie największych przypływów nawet 15,40 m. 

Łaba
fot. Port Hamburg

Tor wodny do Portu Hamburg został pogłębiony o 1 do 1,9 m. Obecnie niezależnie od stanu przypływu port może przyjmować statki klasy  Megamax o szerokości 62,5 m i długości 400 m. 

— Cieszymy się, że po latach intensywnego planowania udało się zakończyć projekt „dostosowanie toru wodnego”. Przede wszystkim pragniemy podziękować naszym partnerom i klientom, którzy podczas wielu osobistych rozmów wielokrotnie potwierdzali swoją wiarę w hamburski port. Statystyki pokazują już dobrą akceptację rynku dla pierwszego etapu przebudowy toru wodnego. W ubiegłym roku od maja do grudnia do portu w Hamburgu zawinęło 2377 kontenerowców. Spośród nich 666 miało zanurzenia przekraczające 13,80 metrów. A 96 z nich miało wielkość, która nie byłaby do zaakceptowania przed zakończeniem modernizacji toru wodnego — skomentował Jens Meier, prezes Zarządu Portu Hamburg.

Większe staki na rzece Łaba

Dzięki pogłębieniu toru wodnego do hamburskich terminali mogą teraz zawijać kontenerowce zabierające 1800 TEU więcej niż dotychczas. To jednak nie jedyna zakończona inwestycja zwiększająca możliwości portu. Nieopodal Wedela zrealizowano mijankę umożliwiającą mijanie się statków o szerokości poniżej 104 m. Dodatkowo tor wodny pomiędzy Wedelem a ujściem rzeki Stör został poszerzony z 300 do 320 metrów. Tutaj mogą mijać się statki o łącznej szerokości mniejszej niż 92 metry. Jak poinformowano w komunikacie prasowym, w praktyce okazało się, że szczególnie ta sekcja ułatwia armatorom pracę.

Równolegle do prac związanych z modernizacją toru wodnego spółka Hamburger Hafen and Logistik AG zarządzająca terminalami kontenerowymi w niemieckim porcie zainstalowała cztery suwnice przystosowane do pracy w trybie autonomicznym, które pozwolą obsłużyć przewidywany wzrost przeładunków skonteneryzowanych, który nastąpi dzięki inwestycjom na rzece Łaba. Statki o długości ponad 360 m będą miały dłuższe okna postojowe co zwiększy możliwości przeładunków kontenerów w Hamburgu. — Zarówno dla HHLA, jak i dla naszych klientów zapewni to najwyższą możliwą zdolność planowania kontroli podejść — skomentowała Angela Titzrath, prezes HHLA. 

Czytaj też: Dobre wyniki w przeładunkach w porcie Hamburg w pierwszych dziewięciu miesiącach

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close