Zakończono pogłębianie toru wodnego do Portu Hamburg
Zakończono drugi etap pogłębiania toru wodnego do Portu Hamburg na rzece Łaba. Obecnie największy niemiecki port może przyjmować statki o zanurzeniu 13,5 m a w czasie największych przypływów nawet 15,40 m.

Tor wodny do Portu Hamburg został pogłębiony o 1 do 1,9 m. Obecnie niezależnie od stanu przypływu port może przyjmować statki klasy Megamax o szerokości 62,5 m i długości 400 m.
— Cieszymy się, że po latach intensywnego planowania udało się zakończyć projekt „dostosowanie toru wodnego”. Przede wszystkim pragniemy podziękować naszym partnerom i klientom, którzy podczas wielu osobistych rozmów wielokrotnie potwierdzali swoją wiarę w hamburski port. Statystyki pokazują już dobrą akceptację rynku dla pierwszego etapu przebudowy toru wodnego. W ubiegłym roku od maja do grudnia do portu w Hamburgu zawinęło 2377 kontenerowców. Spośród nich 666 miało zanurzenia przekraczające 13,80 metrów. A 96 z nich miało wielkość, która nie byłaby do zaakceptowania przed zakończeniem modernizacji toru wodnego — skomentował Jens Meier, prezes Zarządu Portu Hamburg.
Większe staki na rzece Łaba
Dzięki pogłębieniu toru wodnego do hamburskich terminali mogą teraz zawijać kontenerowce zabierające 1800 TEU więcej niż dotychczas. To jednak nie jedyna zakończona inwestycja zwiększająca możliwości portu. Nieopodal Wedela zrealizowano mijankę umożliwiającą mijanie się statków o szerokości poniżej 104 m. Dodatkowo tor wodny pomiędzy Wedelem a ujściem rzeki Stör został poszerzony z 300 do 320 metrów. Tutaj mogą mijać się statki o łącznej szerokości mniejszej niż 92 metry. Jak poinformowano w komunikacie prasowym, w praktyce okazało się, że szczególnie ta sekcja ułatwia armatorom pracę.
Równolegle do prac związanych z modernizacją toru wodnego spółka Hamburger Hafen and Logistik AG zarządzająca terminalami kontenerowymi w niemieckim porcie zainstalowała cztery suwnice przystosowane do pracy w trybie autonomicznym, które pozwolą obsłużyć przewidywany wzrost przeładunków skonteneryzowanych, który nastąpi dzięki inwestycjom na rzece Łaba. Statki o długości ponad 360 m będą miały dłuższe okna postojowe co zwiększy możliwości przeładunków kontenerów w Hamburgu. — Zarówno dla HHLA, jak i dla naszych klientów zapewni to najwyższą możliwą zdolność planowania kontroli podejść — skomentowała Angela Titzrath, prezes HHLA.
Czytaj też: Dobre wyniki w przeładunkach w porcie Hamburg w pierwszych dziewięciu miesiącach