Partnerzy portalu

Duże utrudnienia w ruchu pociągów obsługujących europejskie porty

Z powodu pożarów, remontów infrastruktury i następstw strajku dokerów w ostatnich dniach wystąpiły duże utrudnienia w ruchu pociągów obsługujących porty nad niemieckim wybrzeżem Morza Północnego oraz w rejonie północnego Adriatyku.

obsługujących porty
fot. Metrans

19 lutego wybuchły pożary lasów w regionie Carso 27 kilometrów od Portu Triest. Z tego powodu ruch kolejowy przez włosko — słoweńskie przejście graniczne Villa Opicina został zawieszony. Zablokowane zostały również drogi i linie kolejowe prowadzące do Triestu od strony północnych Włoch. Ruch towarowy został przekierowany przez tunel Caravanche i Słowenię. Pożary mocno skomplikowały i tak już trudną sytuację. Z powodu prowadzonych prac modernizacyjnych linie kolejowe do portów Triest i Koper w ostatnich tygodniach były częściowo wyłączane z użytkowania. Słowenia przez kilka dni nie przyjmowała pociągów towarowych do Kopru. 

Konsekwencje strajku

Duże problemy występują też w niemieckich portach Hamburg, Bremerhaven i Wilhelmshaven, w których w ubiegłym tygodniu trwał 48-godzinny strajk dokerów. Z tego powodu przez kilka dni ruch pociągów towarowych z i do tych portów został całkowicie wstrzymany. METRANS musiał zatrzymać 18 pociągów, których wyjazd wstrzymano do 20 lutego. 

— Tym krokiem staramy się odciążyć przepełnioną infrastrukturę, uwolnić wagony i lokomotywy, a także naszych pracowników, którzy pracują w pociągach. Wprawdzie sytuacja będzie miała wpływ na działanie naszych terminali, ponieważ skumulowana ilość kontenerów na terminalach negatywnie wpłynie również na same terminale śródlądowe, ale w obecnych okolicznościach nie ma innej opcji — napisano w komunikacie czeskiego przewoźnika z Grupy HHLA.

Podobne problemy dotyczyły wszystkich operatorów kolejowych. Wstrzymanie odprawy pociągów powoduje z kolei, że na terminalach przetrzymywanych jest coraz więcej kontenerów, co negatywnie wpływa na wydajność ich pracy. Zarząd Portu Hamburg oraz operatorzy terminali uzgadniają indywidualnie każdy wjazd i wyjazd pociągu.  

Czytaj też: Spadek stawek frachtu kontenerowego wyhamowuje

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close