Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Znaczenie Rail Baltica dla międzynarodowego transportu jednym z tematów konferencji INTERMODAL IN POLAND 2022

Tagi: Rail Baltica,

Litwa przygotowuje się do dużej inwestycji na terenie węzła kolejowego Kowno. To jeden z najważniejszych projektów w ramach budowy międzynarodowej magistrali Rail Baltica. Dzięki już zrealizowanym inwestycjom litewskie miasto w ostatnich tygodniach zyskało nowe połączenia intermodalne z Polską i Niemcami. O możliwościach jakie inwestycje te tworzą dla przewozów kombinowanych, będą rozmawiać uczestnicy konferencji „INTERMODAL IN POLAND 2022″.

Litewskie Ministerstwo Transportu i Komunikacji przedstawiło do konsultacji publicznych projekt modernizacji węzła kolejowego Kowno. Jest to jedna z największych inwestycji w ramach międzynarodowego projektu Rail Baltica, którego celem jest budowa magistrali kolejowej o rozstawie 1435 mm i parametrach sieci TEN-T łączącej Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię z promowym połączeniem do Finlandii. W Kownie krzyżować się będą szlaki północ — południe i wschód — zachód obejmujące linie do Polski i portu Kłajpeda.

— Znaczenie węzła kolejowego dla całego regionu jako centrum logistycznego jest szczególnie wysokie, dlatego jego rozwój jest fazą strategiczną, którą staramy się wdrożyć jak najszybciej. Ważne jest, aby rozwiązania wybrane dla węzła kolejowego w Kownie zapewniały płynny ruch i obsługę pociągów pasażerskich i towarowych z Litwy, Łotwy, Estonii i Polski. W Terminalu Intermodalnym w Kownie ładunki kolejowe są obecnie przeładowywane z wagonów szerokotorowych do wagonów o rozstawie europejskim – w ten sposób przewozi się ładunki z Polski, Estonii, Łotwy i Skandynawii oraz realizowany jest tranzyt zwrotny z Europy Zachodniej i Środkowej do tych krajów w ten sam sposób — wyjaśnia Arenijus Jackus, dyrektor ds. Rail Baltica w LTG Infra. 

Nowe możliwości

Już dotychczas zrealizowane inwestycje: budowa odcinka Rail Baltica od polsko-litewskiej granicy do Kowna oraz nowy terminal intermodalny KIT sprawiły, że drugie co do wielkości miasto Litwy stało się międzynarodowym hubem logistycznym na styku systemów kolejowych europejskiego i krajów byłego ZSRR. W ostatnich tygodniach terminal intermodalny w Kownie zyskał regularne połączenia z Duisburgiem (przez Warszawę i Poznań), z terminalem intermodalnym DCT oraz z Małaszewiczami. Przewoźnicy kolejowi z Litwy, Łotwy i Estonii chcą także uruchomienia usługi Amber Train, która będzie łączyć te kraje z Finlandią, Polską i Europą Zachodnią.

Realizacja projektu Rail Baltica w zasadniczy sposób odmieni sektor logistyczny na Litwie. Umożliwi m.in. przeniesienie dużej liczby ładunków które obecnie między krajami bałtyckimi a Polską transportowane są samochodami na kolej, co jest realizacją transportowych celów polityki Zielonego Ładu. O perspektywach rozwoju przewozów intermodalnych, które rozwijają się dzięki Rail  Baltica debatować będą uczestnicy konferencji „INTERMODAL IN POLAND 2022”, która odbędzie się 28-30 września w Janowie Podlaskim, Terespolu i Małaszewiczach. W ramach konferencji odbędzie się debata „Rail Baltica a możliwości rozwoju branży logistycznej w Polsce, na Litwie i północnej Europie”, na którą jak i całą konferencję serdecznie zapraszamy!

Informacje o konferencji i rejestracji uczestników na stronie:  http://intermodalinpoland.eu

Info:

biuro@intermodalinpoland.eu

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close