Contargo rozbuduje terminal w porcie Voerde-Emmelsum w Niemczech
Contargo zagospodaruje dodatkowe 11 tys. mkw. na terenie portu Voerde-Emmelsum. Operator logistyczny wygrał ogólnoeuropejski przetarg na dzierżawcę tego terenu przeprowadzony przez DeltaPort — alians trzech niemieckich portów śródlądowych nad Renem.

Działka, którą pozyskało Contargo graniczy bezpośrednio z istniejącym terminalem intermodalnym tej firmy. Dzięki wygranemu przetargowi operator logistyczny będzie mógł rozbudować swój trójmodalny hub w Nadrenii. Inwestycja obejmie m.in. wydłużenie nabrzeża o 130 m oraz zwiększenie pojemności placu składowego o 800 kontenerów. Dzięki rozbudowie terminal stworzy dodatkowe 500 miejsc pracy. Contargo planuje rozszerzyć swoją działalność w regionie Dolnego Renu i Zagłębia Ruhry. Dzięki planowanym inwestycjom w nadreńskim terminalu Contargo, możliwe będzie jednoczesne obsługiwanie dwóch barek i pociągu blokowego.
— Marketing dostępnej powierzchni postępuje dobrze i wkrótce zostanie zakończony. Zintegrowane koncepcje logistyczne dla klientów to jedna z głównych zalet portu. Z tego powodu cieszymy się z przejęcia dodatkowej działki i rozbudowy terminalu kontenerowego przez Contargo. Rozwój centrów magazynowo-dystrybucyjnych zakłada równoległą rozbudowę parku portowych urządzeń przeładunkowych — podkreśla Andreas Stolte, dyrektor zarządzający DeltaPort GmbH & Co. KG.
Ekologiczne inwestycje
Terminal będzie obsługiwany przez flotę elektrycznych samochodów ciężarowych. — Dziś zrównoważony rozwój to ważny temat. W Contargo od wielu lat aktywnie angażujemy się w zrównoważony rozwój, na przykład dzięki naszej ofercie transportu trimodalnego i możliwości wykorzystania ciężarówek z napędem elektrycznym zamiast ciężarówek z silnikiem Diesla do dostaw. Dzięki temu nasi klienci mogą korzystać z transportu neutralnego pod względem emisji CO2 — mówi Sascha Noreika, dyrektor zarządzający Contargo Rhein-Waal-Lippe GmbH.
Terminal w porcie Voerde-Emmelsum jest jednym z 25 obiektów zarządzanych przez Contargo. Grupa ta rozwija także działalność w Polsce obejmującą organizację transportu intermodalnego i inwestycję w budowę terminalu intermodalnego w Łodzi na działce o powierzchni 6,5 ha w północno — zachodniej części tego miasta.
Czytaj też: Contargo Intermodal Poland uczestniczy w pionierskich projektach transportowych
DeltaPort został powołany w 2018 i jest to alians trzech śródlądowych portów nad Renem (port Rhein-Lippe Wesel, port miejski Wesel, port Voerde-Emmelsum). Terminale te zlokalizowane są w gęsto zaludnionym regionie Nadrenii Północnej — Westfalii w bliskiej odległości portów Rotterdam i Antwerpia. Niemieckie porty specjalizują się w usługach trimodalnych integrujących transport wodny śródlądowy, kolejowy i samochodowy.