Partnerzy portalu

Contargo Intermodal Poland uczestniczy w pionierskich projektach transportowych

Tagi:

Grupa Contargo kontynuuje projekt budowy terminalu w Łodzi, a jej powołana w ubiegłym roku spółka Contargo Intermodal Poland pracuje nad połączeniem potencjału rynku polskiego z rozwiniętą siecią terminalową i logistyczną grupy w Europie Zachodniej i uczestniczy w pionierskich projektach transportowych.

Contrargo Intermodal
fot. Contargo

Spółka Contargo Intermodal Poland rozpoczęła działalność operacyjną w listopadzie 2021 r. a jednym z pierwszych jej projektów było uczestnictwo  w pionierskim łańcuchu transportowym z wykorzystaniem morskiej trasy arktycznej, stanowiącym alternatywę dla tradycyjnych rozwiązań żeglugowych oraz kolejowych dla dostaw z Chin. Ponad 700 kontenerów z Chin dotarło arktyczną północną drogą morską do terminalu w Rotterdamie, skąd Contargo zorganizowało odwóz kontenerów na własnych liniowych barkach do trzech terminali śródlądowych wchodzących w skład grupy Contargo, tj. DiT Duisburg, Emmerich oraz Emmelsum.

— Takie rozproszenie wolumenu na 3 destynacje w głębi lądu pozwoliło na szybką ewakuację kontenerów z zatłoczonego terminala morskiego w Rotterdamie,  a także umożliwiło sprawny dalszy transport koleją z w/w terminali do terminali w Sławkowie i Łodzi. Stamtąd już samochodami kontenery trafiły do magazynów odbiorcy. Contargo Intermodal Poland odpowiedzialne było także za zorganizowanie celnych dokumentów tranzytowych dla całej partii kontenerów, co przy dużym jednorazowym wolumenie, wysokiej wartości ładunku i 3 środkach transportu zaangażowanych w przewóz każdego kontenera było sporym wyzwaniem. Podobne rozwiązania trójmodalne przez terminale Contargo w Zagłębiu Ruhry oferujemy także w odwrotnym kierunku, organizujemy przeładunki w Duisburgu, Emmerich i Emmelsum na barki, skąd kontenery docierają do portów w Antwerpii i Rotterdamie — informuje Marcin Czachorowski, członek zarządu Contargo Intermodal Poland.

Czytaj też: Contargo zakłada spółkę w Polsce

W marcu br. Contargo zrealizowało transport barką 41 pełnych kontenerów ze swego terminalu w Valenciennes we Francji do Duisburga, Kontenery następnie koleją pojechały dalej na wschód. Obecnie spółka pracuje nad połączeniem potencjału rynku polskiego z rozwiniętą siecią terminalową i logistyczną Contargo w Europie Zachodniej, również w zakresie dostaw ładunków do tej pory obsługiwanych transportem samochodowym, dzięki czemu zwiększy się wolumen ładunków przewożonych pociągami. 

NJS działa mimo unijnych sankcji na Rosję

W ostatnich tygodniach na transporcie ładunków na kolejowych szlakach między Rosją i Chinami a Europą cieniem kładzie się wojna w Ukrainie. Wstrzymana została większość dostaw ładunków z Europy do Rosji, które wcześniej wykorzystywane były do bilansowania potoków ładunków z Chin na Zachód. Ponadto część importerów i operatorów logistycznych zdecydowała się przenieść transport z kolejowego szlaku wiodącego przez Rosję i Białoruś na alternatywne gałęzie transportu. Jednak pociągi na Nowym Jedwabnym Szlaku dalej jeżdżą, a ostatnim czasie poprawił się czas tranzytu i punktualność tych usług. 

— Wolumeny docierające do naszych terminali w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku spadły. Niektórzy operatorzy obsługują 30-40% wolumenu w stosunku do ilości z końca 2021 r. Ogólny spadek przewozów na tym kierunku paradoksalnie potwierdza też znacznie krótszy transit time. Kongestia na punktach granicznych i pośrednich terminalach przeładunkowych w większości zniknęła za sprawą mniejszego ruchu — wyjaśnia przedstawiciel Contargo Intermodal Poland.

Inwestycje w Łodzi

Spółka Contargo Hatrans Łódź kontynuuje projekt budowy terminalu intermodalnego w Łodzi na działce o powierzchni 6,5 ha w północno — zachodniej części tego miasta. Inwestor stara się o pozyskanie dodatkowego finansowania z funduszy unijnych dla tego projektu. — Pewne opóźnienie wynika z perturbacji we wcześniejszym procesie dotacyjnym, a także odsunięciu w czasie naboru wniosków dotacyjnych do Krajowego Planu Odbudowy. Aktualnie spółka na części obszaru przyszłego terminala prowadzi depot pustych kontenerów. Klienci firmy zlecają też cross docking kontenerów pobieranych z depo na pobliskich magazynach Hatrans wraz z odprawą celną w eksporcie. Kontenery są następnie wysyłane do portów morskich lub via terminale lądowe w kierunku Chin — informuje Marcin Czachorowski. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close