Partnerzy portalu

Maersk przejął Senator International i wchodzi mocniej w fracht lotniczy

A.P. Moller – Maersk ogłosił sfinalizowanie przejęcia Senator International, znanej globalnej firmy spedycyjnej. To kolejna taka akwizycja duńskiego giganta logistycznego w ostatnim czasie.

Senator
fot. Maersk

Jak informuje Maersk, Senator ma silną organizację i dobrze rozwiniętą siatkę frachtu lotniczego, na którą składają się własne połączenia oraz wieloletnie partnerstwa z liniami lotniczymi, ugruntowana sieć ładunków pełnokontenerowych (FCL) i ładunków drobnicowych (LCL) oraz usługi specjalistyczne, takie jak pakowanie, magazynowanie i dystrybucja na pięciu kontynentach. Maersk zapowiadał rozwinięcie własnej oferty usług cargo lotniczego. Wraz z przejęciem Senatora duński koncern nabędzie nowych kompetencji w tym obszarze. 

— W ciągu ostatnich dwóch lat efekty domina Covid-19 doprowadziły do ​​powszechnych zatorów i problemów z produkcją. W rezultacie coraz więcej klientów zamawia alternatywne środki transportu ładunków. Senator doda swoją szeroką wiedzę branżową i wiedzę o produktach do istniejącej sieci Maersk, zapewniając w ten sposób klientom większą elastyczność i redundancję w ich łańcuchach dostaw. Wartość przedsiębiorstwa transakcji po wprowadzeniu MSSF 16 wynosi około 644 mln USD zgodnie z ogłoszeniem 2 listopada przy założeniu niezmienionego kursu walutowego — komentuje Vincent Clerc, dyrektor generalny działu Ocean & Logistics, A.P. Moller-Maersk.

Integracja wertykalna

Maersk w ostatnich latach wychodził poza swoją tradycyjną specjalizację w żegludze kontenerowej i zarządzaniu terminalami morskimi. Niedawno przejął za 1,8 mld dol amerykańską firmę Pilot Freight Services, a w grudniu ubr. za 3,6 mld dol. kupił operatora logistycznego z Honk Kongu LF Logistics. W poprzednich latach Maersk uruchomił także własne usługi kolejowe. Firma obecnie oferuje usługi przewozowe „od drzwi do drzwi” i prowadzi działalność na wszystkich szczeblach globalnego logistycznego łańcucha dostaw.

Tego typu integracja wertykalna, którą wprowadzają także inni giganci logistyczni wywodzący się z żeglugi oceanicznej budzi ostatnio obawy wśród spedytorów i organizacji branżowych, które ostrzegają przed możliwym oligopolem na dość mocno rozproszonym jak dotąd rynku logistyki lądowej. Poszkodowani mogą być niezależni przewoźnicy kolejowi i samochodowi.

Czytaj też: Integracja wertykalna w branży logistycznej niepokoi spedytorów

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close