Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

DB Cargo Euroasia uruchomi połączenie z Chin do Niemiec przez Gruzję i Azerbejdżan

DB Cargo Eurasia uruchomi połączenie intermodalne z Chin do Niemiec przez korytarz transkaspijski. To kolejny europejski przewoźnik wykorzystujący odnogę Nowego Jedwabnego Szlaku omijającą Rosję. 

fot. DB Cargo Eurasia

Niemiecki operator intermodalny z grupy DB uruchomi nową usługę transportu kontenerowego z Chin przez Kazachstan, Azerbejdżan, Gruzję i Rumunię do terminali w Duisburgu i Hamburgu. Będzie to połączenie kolejowo — morskie wykorzystujące żeglugę feederową między portami Aktau i Alat na Morzy Kaspijskim oraz między gruzińskim Poti a rumuńską Konstancą. Przewozy w obu kierunkach ruszą w czerwcu. Operator intermodalny korzysta z sieci DB Cargo z połączeniami do ponad 18 krajów.

— Oferujemy nową usługę! DB Cargo Eurasia połączy Chiny przez Morze Kaspijskie i Morze Czarne. Nasz pociąg przejedzie przez Kazachstan, Azerbejdżan i Gruzję, zanim przejmie je DB Cargo Romania — poinformowała w mediach społecznościowych Tabea Klang, dyrektor sprzedaży DB Cargo Eurasia.

Nowe usługi

Od czasu rosyjskiej inwazji na Ukrainę wzrosło zainteresowanie przewozami na trasie Chiny — UE wykorzystujących linię kolejową łączącą Azerbejdżan z Gruzją. W poprzednich miesiącach usługi takie zaczęły oferować firmy Dachser, Duisport, Nurminen i Xi’an Free Trade Port Construction and Operation. Wcześniej Korytarz Transkaspijski wykorzystywany był głownie w krótszych relacjach np. między Turcją a krajami Azji Środkowej. 

Chiny w poprzednich latach nie promowały bardzo tej trasy, gdyż jest dłuższa i bardziej kosztowna niż szlak przez Rosję, Białoruś i Polskę. Wojna w Ukrainie zmieniła tę sytuację. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów z Europy, którzy nie chcą obecnie wysyłać ładunków przez Rosję chińskie firmy chętniej wysyłają pociągi na szlak transkaspijski. Specjaliści z Banku Światowego uważają, że koniecznych jest szereg inwestycji i usprawnień aby trasa ta mogła odgrywać większą rolę w handlu między UE a Chinami.

Czytaj też: Bank Światowy: Korytarz Transkaspijski morze przejąć niewielką część ładunków z przewozów oceanicznych

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close