Nowe suwnice w terminalach METRANS
Trzy nowe suwnice bramowe zostaną w tym roku zainstalowane w terminalach węzłowych firmy kolejowej HHLA METRANS. Pierwsza trafiła na słowacki terminal w Dunajskiej Stredzie, gdzie 21 kwietnia rozpoczęła pracę czwarta kolejowa suwnica bramowa.

W ciągu roku nowy sprzęt wzmocni także terminale w Budapeszcie (Węgry) i Ceska Trebova (Czechy). Zajmą się obsługą kontenerów przyjeżdżających koleją lub przeładowywanych na pociągi kontenerowe.„Dzięki nowej technologii METRANS przygotowuje się do dalszego wzrostu transportu kolejowego, zwłaszcza na rynkach Węgier, Czech i Austrii. Z jednej strony zwiększamy wydajność terminali – ich przepustowość i potencjał do zarządzania wyższymi obciążeniami szczytowymi. Z drugiej strony wzmacniamy również całą naszą 19-terminalową sieć intermodalną”— komentuje Peter Kiss, dyrektor generalny Grupy METRANS.
Nowe suwnice dostarczyła firma Künz, mogą dźwigać ładunki do 37 t, przemieszczają się z prędkością 45-120 m/min a chwytaki poruszają się się z prędkością 60-100 m/min, a prędkość podnoszenia załadowanego kontenera 18 m/min.
METRANS inwestuje w rozbudowę lub modernizację swoich terminali. Niedawno spółka powiększyła plac składowy w Gądkach. Operator logistyczny planuje również podobne inwestycje w terminalu CL Europort w Małaszewiczach, który został częścią grupy METRANS w ubiegłym roku.
Czytaj też: METRANS rozbudowuje połączenia na Nowym Jedwabnym Szlaku