Partnerzy portalu

LTG Cargo uruchomi połączenie między Kownem a DCT Gdańsk i Małaszewiczami

LTG Cargo uruchomi nowe połączenia intermodalne Kowna z terminalem DCT Gdańsk i Małaszewiczami. Litewski przewoźnik dywersyfikuje działalność po tym jak stracił zlecenia na przewozy produktów białoruskich i rosyjskich.

fot. LTG Cargo

LTG Cargo poinformowało o uruchomieniu nowych połączeń z i do Terminalu Intermodalnego Kowno (KIT) który leży na styku linii Rail Baltica o rozstawie europejskim oraz linii „szerokotorowych”. Kowno  stało się kolejnym „suchym portem” na Nowym Jedwabnym Szlaku po tym jak w 2020 ukończono budowę linii kolejowej łączącej tamtejszy terminal z Palemonas. Obecnie KIT ma połączenia z Duisburgiem i Tilburgiem. Wkrótce dojdą do tego nowe usługi intermodalne między Litwą a Polską. Kowno będzie bowiem obsługiwać pociągi z i do Gdańska oraz Małaszewicz. Połączenie z DCT da LTG Cargo dostęp do dużego głębokowodnego terminalu morskiego, do którego zawijają statki z Azji i Ameryki. Z kolei połączenie z Małaszewiczami pozwoli ominąć blokadę jaką na Koleje Litewskie nałożyła Białoruś w reakcji na unijne sankcje. Konflikt dyplomatyczny między Mińskiem a Brukselą bardzo negatywnie wpłynął na działalność operacyjną LTG Cargo.

Czytaj też: Litewski rząd dofinansuje zarządcę infrastruktury. Przewoźnicy kolejowi zapłacą niższe opłaty

— Wraz z umacnianiem się pozycji Grupy w Polsce poszukujemy nowych możliwości i wychodzimy naprzeciw szybko zmieniającym się potrzebom rynku w wyniku wojny rosyjskiej na Ukrainie. Pracujemy, aby pozostać silną częścią logistyki kraju i pomóc krajowym firmom w otwieraniu nowych tras na rynki europejskie. Na początku kwietnia z sukcesem uruchomiliśmy naszą usługę intermodalną do Duisburga w Niemczech i zakończyliśmy już pierwszy transport z pełnym ładunkiem. Oferujemy naszym klientom wykorzystanie potencjału zgromadzonego przez Grupę w Polsce — komentuje Eglė Šimė.

Za przewozy na terenie Litwy odpowiadać będzie LTG Cargo, a w Polsce spółka córka LTG Cargo Poland. Trasa Kowno — Gdańsk liczy 1100 km a do Małaszewicz 900 km. Czas przejazdu ma wynieść ok 30 godzin. Jeden pociąg będzie transportował 42 kontenery. Firma planuje także wspierać budowanie relacji biznesowych swych klientów z partnerami z Europy Środkowej. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close