LTG Cargo uruchomi połączenie między Kownem a DCT Gdańsk i Małaszewiczami
LTG Cargo uruchomi nowe połączenia intermodalne Kowna z terminalem DCT Gdańsk i Małaszewiczami. Litewski przewoźnik dywersyfikuje działalność po tym jak stracił zlecenia na przewozy produktów białoruskich i rosyjskich.
LTG Cargo poinformowało o uruchomieniu nowych połączeń z i do Terminalu Intermodalnego Kowno (KIT) który leży na styku linii Rail Baltica o rozstawie europejskim oraz linii „szerokotorowych”. Kowno stało się kolejnym „suchym portem” na Nowym Jedwabnym Szlaku po tym jak w 2020 ukończono budowę linii kolejowej łączącej tamtejszy terminal z Palemonas. Obecnie KIT ma połączenia z Duisburgiem i Tilburgiem. Wkrótce dojdą do tego nowe usługi intermodalne między Litwą a Polską. Kowno będzie bowiem obsługiwać pociągi z i do Gdańska oraz Małaszewicz. Połączenie z DCT da LTG Cargo dostęp do dużego głębokowodnego terminalu morskiego, do którego zawijają statki z Azji i Ameryki. Z kolei połączenie z Małaszewiczami pozwoli ominąć blokadę jaką na Koleje Litewskie nałożyła Białoruś w reakcji na unijne sankcje. Konflikt dyplomatyczny między Mińskiem a Brukselą bardzo negatywnie wpłynął na działalność operacyjną LTG Cargo.
Czytaj też: Litewski rząd dofinansuje zarządcę infrastruktury. Przewoźnicy kolejowi zapłacą niższe opłaty
— Wraz z umacnianiem się pozycji Grupy w Polsce poszukujemy nowych możliwości i wychodzimy naprzeciw szybko zmieniającym się potrzebom rynku w wyniku wojny rosyjskiej na Ukrainie. Pracujemy, aby pozostać silną częścią logistyki kraju i pomóc krajowym firmom w otwieraniu nowych tras na rynki europejskie. Na początku kwietnia z sukcesem uruchomiliśmy naszą usługę intermodalną do Duisburga w Niemczech i zakończyliśmy już pierwszy transport z pełnym ładunkiem. Oferujemy naszym klientom wykorzystanie potencjału zgromadzonego przez Grupę w Polsce — komentuje Eglė Šimė.
Za przewozy na terenie Litwy odpowiadać będzie LTG Cargo, a w Polsce spółka córka LTG Cargo Poland. Trasa Kowno — Gdańsk liczy 1100 km a do Małaszewicz 900 km. Czas przejazdu ma wynieść ok 30 godzin. Jeden pociąg będzie transportował 42 kontenery. Firma planuje także wspierać budowanie relacji biznesowych swych klientów z partnerami z Europy Środkowej.