LTG Cargo uruchomi połączenie Kowno – Duisburg
LTG Cargo uruchomi regularne kolejowe przewozy naczep i kontenerów między Kownem, a Duisburgiem. Pierwszy pociąg do Niemiec wyruszy 4 kwietnia.
Terminal intermodalny w Kownie (KIT), który ma połączenie z Rail Baltica oraz litewskimi liniami o rozstawie 1525 mm staje się hubem przeładunkowym dla przewozów towarowych między Europą Wschodnią i Północną a Polską i krajami zachodnioeuropejskimi. W ubiegłym roku ruszyło połączenie między Kownem a Holandią. Z kolei 2 tygodnie temu LTG Cargo uruchomiła pociągi między litewskim terminalem a Małaszewiczami.
W kwietniu ruszy kolejna regularna usługa intermodalna łącząca Kowno z Duisburgiem, który jest dużym portem śródlądowym i jednym z najważniejszych centrów logistycznych w Niemczech. LTG Cargo planuje uruchamiać 3 pary pociągów tygodniowo na tej trasie.
— Teraz aktywnie pracujemy, aby zaoferować rynkowi jak najwięcej możliwości połączeń kolejowych z Zachodem. Po dotarciu do terminalu intermodalnego w Duisburgu, klienci będą mieli możliwość dalszego transportu naczep i kontenerów koleją do innych terminali. Bezpośrednie pociągi z Duisburga kursują regularnie do terminali w Niemczech, Włoszech, Polsce, Belgii, Holandii i Szwecji. Dodatkowo istnieje możliwość połączeń kolejowych z Francją czy nawet Wielką Brytanią — informuje Eglė Šimė, prezes LTG Cargo.
Trasa KIT — Duisburg — KIT liczy 3040 km. Pociąg będzie mógł zabrać 36 naczep oraz kontenery. Za przewozy w Litwie będzie odpowiada LTG Cargo a na terenie Polski i Niemiec spółka córka tego przewoźnika LTG Cargo Polska. Litewski przewoźnik szuka nowych rynków po tym jak z powodu konfliktu dyplomatycznego utracił zlecenia na przewóz nawozów białoruskiego producenta Belaruskali.
Czytaj też: LTG Cargo restrukturyzuje działalność po sankcjach przeciw Białorusi