Partnerzy portalu

Modułowy wagon m2 DB Cargo i VTG otrzymał homologację ERA

DB Cargo i VTG uzyskały homologacje Europejskiej Agencji Kolejowej i mogą rozpocząć produkcję innowacyjnych wagonów modularnych m2. Prototypowy wagon tego typu został wyprodukowany w zakładzie DB Cargo Polska w Rybniku.

m2
fot. DB Cargo

Wagon m2 cechuje modularna konstrukcja, dzięki której można zmieniać jego długość i strukturę dzięki wymiennym częściom, a tym samym zmieniać zastosowanie w zależności od potrzeb przewoźnika. Zmiana konfiguracji wagonu do innego typu ładunku zajmuje nie dłużej niż jeden dzień. Projekt wagonu opracował zespół konstruktorów DB Cargo i VTG. Niemiecki przewoźnik początkowo planuje wyprodukować 50 wagonów tego typu.

— Prawdziwym kamieniem milowym jest zatwierdzenie wagonu towarowego jako kompletnego i elastycznego systemu. Zyskują na tym przede wszystkim nasi klienci, a ostatecznie także klimat. Ponieważ możemy szybciej umieścić na torach więcej towarów i lepiej wykorzystać nasze pociągi. Pierwsze wagony są testowane przez klientów i jesteśmy zachwyceni niezwykle pozytywną reakcją — skomentował Pierre Timmermans, członek zarządu ds. sprzedaży, DB Cargo.

Produkcja w Rybniku

Prototypowe wagony wyprodukowane zostały w rybnickim zakładzie DB Cargo Polska. Pojazdy były w całości spawane były ręcznie, metodą łukową w osłonie gazów aktywnych. W tym celu wykorzystano technologię spawalniczą umożliwiającą wykonanie złączy o grubości przekraczającej 24 mm. Rybnicki zakład ma spore doświadczenie w modernizacji niemieckich wagonów towarowych. 

Projekt wagonu m2 otrzymał dofinansowanie z niemieckiego federalnego programu „Kolejowy Transport Towarowy Przyszłości”. DB Cargo zapowiada, że będzie wykorzystywać tego typu modularne wagony do zastępowanie starzejącego się taboru. DB Cargo zaprosiła do współpracy klientów i partnerów, z którymi współpracuje przy opracowywaniu projektów wagonów. DB Cargo wykorzystuje już nowe rodzaje wagonów towarowych w pierwszych przewozach dla klientów.

— System modułowy m² dokładnie odpowiada na indywidualne potrzeby branży żeglugowej. Wraz z cyfryzacją, modularyzacja otwiera nowe możliwości w kolejowym transporcie towarowym i zwiększa dostępność floty dla klientów. W ten sposób kolej staje się o wiele bardziej atrakcyjna — komentuje Sven Wellbrock, dyrektor operacyjny VTG na Europę. 

Czytaj też: DB Cargo Polska uruchomiło w Rybniku nowoczesną linię do regeneracji zestawów kołowych

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close