Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

DB Cargo Polska uruchomiło w Rybniku nowoczesną linię do regeneracji zestawów kołowych

DB Cargo Polska uruchomiło w rybnickim zakładzie produkcji i utrzymania taboru kolejowego nowoczesną linię potokową do regeneracji zestawów kołowych. Zakład będzie świadczył usługi serwisowania taboru zarówno na potrzeby własne grupy DB Cargo jak i klientów zewnętrznych.

DB Cargo Polska
fot. DB Cargo Polska

W rybnickim zakładzie produkcji i utrzymania taboru kolejowego należącego do DB Cargo Polska powstała najnowocześniejsza w skali kraju linia potokowa do regeneracji zestawów kołowych. System ten składa się z 24 stanowisk roboczych ułożonych w trzech niezależnych liniach naprawczych. Główna linia realizuje poziomy napraw P4 i P5 wg polskich standardów DSU lub IS1 i IS2 wg systemu utrzymania VPI. Druga linia realizuje naprawy maźnic (IS LU). Trzecia nitka to naprawy IS0 i oględziny EVIC. Całość połączona jest torami technologicznym z obrotnikami, pozwalającym autonomicznym wózkom akumulatorowym na przetaczanie zestawów pomiędzy stanowiskami roboczymi.

Uruchomienie nowej instalacji to ważny dzień dla rybnickiego zakładu. — Po 14 miesiącach intensywnej pracy świętujemy otwarcie linii potokowej do naprawy zestawów kołowych. Są to 24 zdigitalizowane, ergonomiczne stanowiska, które pozwalają uzyskać większą niezawodność i bezpieczeństwo zestawów kołowych. Ta inwestycja jest ważna dla DB Cargo, gdyż dzięki niej będziemy mogli efektywniej realizować zadania w zakresie utrzymania taboru. Inwestycja ma także duże znacznie dla krajowego systemu transportowego, gdyż zapewnie większe bezpieczeństwo na sieci kolejowej — skomentował Marek Staszek, prezes zarządu DB Cargo Polska.

Ważny zakład w Grupie

Rybnicki zakład jest jedną z ważniejszych jednostek w strukturze polskiego oddziału niemieckiej grupy. Niedawno zaprezentowano tu innowacyjny prototyp wagonu m2. Linia regeneracji zestawów kołowych ma certyfikację TUV, dzięki czemu może świadczyć usługi dla niemieckich przewoźników. 

DB Cargo Polska to ważna część grupy DB Cargo. Już w 2010 r. przekonałam się jak duży potencjał drzemie w tej spółce, która ma coraz lepszą pozycję na rynku polskim i europejskim. DB Cargo Polska jest ważnym ogniwem na łańcuchu przewozów kolejowych z i do Chin. W tym roku na Nowym Jedwabnym Szlaku spółka ta uruchomi ponad 1000 pociągów. Dzięki obecności w polskich portach DB Cargo Polska jest też obecne na europejskim szlaku północ — południe. Zakład w Rybniku jest jednym z najnowocześniejszych ośrodków budowy i utrzymania taboru w Europie. Dzisiaj otwieramy nowoczesny system do regeneracji zestawów kołowych, co wpisuje się w ideę rewolucji przemysłowej 4.0 — powiedziała Sigrid Nikutta, członek zarządu DB Cargo. 

W rybnickim zakładzie uruchomiono stanowiska do badania i kwalifikacji zestawów, badania naprężeń, automatycznego czyszczenia, profilowania powierzchnii bocznych, badania ultradźwiękowego i montażu maźnic. Linia realizować będzie naprawy serwisowe na poziomi P4 i P5 i spełniać najwyższe wymogi bezpieczeństwa.

— Na szczęście zagrożeń dla bezpieczeństwa związanego z stanem zestawów kołowych nie odnotowuje się wiele. W ubiegłym roku na polskiej sieci kolejowej było 425 wypadków, z czego 75% miała miejsce na styku z transportem samochodowym i kolej nie jest do końca za nie odpowiedzialna. Firma DB Cargo Polska jest aktywnym sygnatariuszem kultury bezpieczeństwa i angażuje się na Forum Bezpieczeństwa, za co chę dziś podziękować. Otwarcie nowoczesnej linii do regeneracji zestawów kołowych wpisuje się w obchody Roku Kolei którym został ogłoszony rok 2021, pokazujemy dzięki temu, że polska kolej jest coraz bezpieczniejsza — skomentował Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego. 

Nowa linia zwiększy trzykrotnie możliwości serwisowania zestawów kołowych w rybnickim zakładzie. — Regeneracja kół jest ważnym elementem pracy tego przedsiębiorstwa. Widząc rynkowe trendy spodziewamy się, że tego typu usługi serwisowe będą coraz bardziej poszukiwane, a my mamy potencjał na zwiększenie możliwości linii potokowych. Nowe stanowiska wyposażyliśmy w najnowocześniejsze technologie, które są zgodne z wymogami ochrony środowiska — skomentował Robert Nowakowski, członek zarządu ds. produkcji DB Cargo Polska.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close