PCC Intermodal ogłosił przetarg na rozbudowę terminalu w Brzegu Dolnym
Spółka PCC Intermodal ogłosiła przetarg na rozbudowę terminalu kontenerowego w Brzegu Dolnym. Inwestycja obejmuje dostosowanie obiektu do zabudowy suwnic RMG.
PCC Intermodal jest jedną z firm realizujących inwestycje intermodalne, na które pozyskała dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jednym z tych projektów jest rozbudowa terminala przeładunkowego w Brzegu Dolnym, która obejmuje zabudowę dwóch suwnic RMG. Na inwestycje w Brzegu PCC Intermodal otrzymała dofinansowanie w kwocie 18,9 mln zł. W ramach tego projektu spółka ogłosiła przetarg na wykonanie prac budowlanych związanych z dostosowanie terminala do montażu suwnic. Zamówienie obejmuje wykonanie fundamentów suwnicy w raz szynami suwnicowymi oraz przebudowę placu kontenerowego.
W odrębnym postępowaniu na wykonanie projektu rozbudowy terminalu przeładunkowego w Brzegu Dolnym spółka wybrała ofertę firmy Bilfinger Tebodin Poland. PCC Intermodal szuka także dostawcy trzech suwnic RMG, z czego dwie będą zainstalowane w terminalu w Brzegu Dolnym, a jedna w Kutnie. Terminal w Kutnie będzie wyposażony w suwnicę z wysięgiem jednostronnym, która będzie mogła obsługiwać przeładunki na jednym pasie ruchu samochodowego. Natomiast w Brzegu Dolnym zainstalowane będą suwnice z wysięgiem dwustronnym nad czterema torami kolejowymi, buforem szybkiego przeładunku i dwoma pasami ruchu samochodowego. Na obu terminalach planuje się obsługę pociągów o długości 600 m.
Czytaj też: PCC Intermodal zamawia suwnice bramowe RMG
W 2018 r. projekty PCC Intermodal zostały wybrane w konkursie na dofinansowanie inwestycji intermodalnych zorganizowanym przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Na inwestycję w Brzegu Dolnym spółka pozyskała dofinansowanie w kwocie 18,9 mln zł, a w Kutnie 19,1 mln zł. Oprócz tych inwestycji w ramach projektów unijnych PCC Intermodal w poprzedniej perspektywie budżetowej UE otrzymał wsparcie finansowe na zakup lokomotyw trakcyjnych i wagonów (wartość dofinansowania 89 mln zł) oraz lokomotyw manewrowych (5,5 mln zł).