PCC Intermodal zamawia suwnice bramowe RMG
PCC Intermodal szuka wykonawcy trzech suwnic bramowych RMG, które będą dostarczone do terminali w Kutnie i Brzegu Dolnym. Zamówienie jest częścią projektów unijnych realizowanych przez tego operatora logistycznego.

PCC Intermodal ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i dostawę trzech suwnic RMG, z czego jedna ma być dostarczona na terminal w Kutnie, a dwie w Brzegu Dolnym. Suwnica, która będzie dostarczona do Kutna ma współpracować z obecnie eksploatowanymi tam urządzeniami tego typu. Z kolei projekt urządzeń dla brzeskiego terminalu ma uwzględniać możliwość instalacji trzeciego urządzenia na tych samych torach w przyszłości.
Terminal w Kutnie będzie wyposażony w suwnicę z wysięgiem jednostronnym, która będzie mogła obsługiwać przeładunki na jednym pasie ruchu samochodowego. Natomiast w Brzegu Dolnym zainstalowane będą suwnice z wysięgiem dwustronnym nad czterema torami kolejowymi, buforem szybkiego przeładunku i dwoma pasami ruchu samochodowego. Na obu terminalach planuje się obsługę pociągów o długości 600 m.
Różne przeładunki
Urządzenia będą przeładowywać kontenery ISO 20, 30, 40-stopowe, a także jednostki 45-stopowe, tank kontenery, poszerzane kontenery 45-stopowe do przewozu europalet oraz jednostki chłodnicze z wbudowanymi agregatami. Suwnice mają być dostosowane do obsługi manualnej z kabiny operatora lub za pomocą systemu zdalnego sterowania w trybie półautomatycznym. W związku z tym warunkiem zamówienie obejmuje również realizację stacji sterowania suwnicami w biurze terminala.
Przewidywany termin dostawy określono na okres do 30 czerwca 2023 r. dla terminalu w Kutnie i 31 maja 2023 dla obiektu w Brzegu Dolnym. O wyborze oferty zadecydują kryteria ceny dostawy suwnic i koszty serwisu.
Zamówienie jest finasowane ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach unijnych projektów rozbudowy terminali. W 2018 r. projekty PCC Intermodal zostały wybrane w konkursie na dofinansowanie inwestycji intermodalnych zorganizowanym przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Na inwestycję w Brzegu Dolnym spółka pozyskała dofinansowanie w kwocie 18,9 mln zł, a w Kutnie 19,1 mln zł. Oprócz tych inwestycji w ramach projektów unijnych PCC Intermodal w poprzedniej perspektywie budżetowej UE otrzymał wsparcie finansowe na zakup lokomotyw trakcyjnych i wagonów (wartość dofinansowania 89 mln zł) oraz lokomotyw manewrowych (5,5 mln zł).
Terminal w Kutnie w ramach projektu rozbudowy wyposażony będzie także w dwie elektryczne suwnice placowe typu RTG, które będą przystosowane do pracy w trybie autonomicznym.
Czytaj też: PCC Intermodal zamawia suwnice eRTG dostosowane do pracy automatycznej