TransContainer wprowadził ujednolicony list przewozowy na trasie z Chin do Niemiec
Rosyjska spółka TransContainer, która organizuje przewozy na Nowym Jedwabnym Szlaku wprowadziła ujednolicony list przewozowy CIM/SMGS na całej trasie od Chin do Niemiec przez bałtycki terminal kontenerowy Ust-Luga.

Ujednolicony dokument będzie obowiązywał we wszystkich krajach przez terytoria, których realizowana jest usługa intermodalna, w ten sposób zmniejszy się ryzyko niepotrzebnych postojów pociągów na granicach oraz błędów przy przepisywaniu dokumentów.
Pierwszy testowy przejazd w oparciu o ujednolicony list przewozowy odbył się w styczniu 2022 r. TransContainer przetransportował 50 kontenerów z towarami importowymi z chińskiego Wuhan do niemieckiego portu Mukran. Pociąg wyruszył z Wuhan 20 stycznia i przekroczył chińsko — rosyjską granicę w Zabajkalsku. Czas przejazdu przez Rosję wyniósł 9 dni. Natomiast całkowity czas tranzytu z Chin do Niemiec wyniósł 21 dni. TransContainer zorganizował transport przy współpracy z Baltic Sea Bridge, która odpowiadała za przewóz kontenerów feederem z Rosji do Niemiec.
— Trasa z Wuhan do Mukran przez terminal kontenerowy Ust-Luga była pierwszą trasą, na której TransContainer zaczął stosować ujednolicony list przewozowy CIM/SMGS. Jego zastosowanie pozwala na przyspieszenie procesu obsługi ładunków na granicach i w portach, a także zmniejszenie kosztów transportu i liczby dokumentów przewozowych. W przyszłości planujemy wysyłkę ładunku z Chin do Niemiec na jednolity list przewozowy 3-4 razy w miesiącu. Dzięki współpracy z partnerami z Global Ports, TransContainer jest w stanie zaoferować swoim klientom multimodalne rozwiązania dla przewozów tranzytowych z krajów regionu Azji i Pacyfiku do Europy jako uzupełnienie tras całkowicie lądowych — skomentował Vladimir Khlutkov, dyrektor biznesu Azja — Pacyfik w TransContainer.
Rosyjski operator poinformował też, że w 2021 r. przeładunki w jego terminalu w Nowosybirsku osiągnęły rekordowy poziom 533,000 TEU, z czego 243,000 TEU przy padało na fracht kolejowy, terminal w St. Petersburgu przeładował 468,000 TEU w tym 178,000 obejmowały przewozy kolejowe, natomiast suchy port w Zabajkalsku przy granicy chińsko — rosyjskiej przeładował 198,000 TEU (o 4% więcej niż rok temu).
Czytaj też: TransContainer kupił drugi terminal przy granicy rosyjsko – chińskiej