Partnerzy portalu

TransContainer wprowadził ujednolicony list przewozowy na trasie z Chin do Niemiec

Rosyjska spółka TransContainer, która organizuje przewozy na Nowym Jedwabnym Szlaku wprowadziła ujednolicony list przewozowy CIM/SMGS na całej trasie od Chin do Niemiec przez bałtycki terminal kontenerowy Ust-Luga.

fot. TransContainer

Ujednolicony dokument będzie obowiązywał we wszystkich krajach przez terytoria, których realizowana jest usługa intermodalna, w ten sposób zmniejszy się ryzyko niepotrzebnych postojów pociągów na granicach oraz błędów przy przepisywaniu dokumentów. 

Pierwszy testowy przejazd w oparciu o ujednolicony list przewozowy odbył się w styczniu 2022 r. TransContainer przetransportował 50 kontenerów z towarami importowymi z chińskiego Wuhan do niemieckiego portu Mukran. Pociąg wyruszył z Wuhan 20 stycznia i przekroczył chińsko — rosyjską granicę w Zabajkalsku. Czas przejazdu przez Rosję wyniósł 9 dni. Natomiast całkowity czas tranzytu z Chin do Niemiec wyniósł 21 dni. TransContainer zorganizował transport przy współpracy z Baltic Sea Bridge, która odpowiadała za przewóz kontenerów feederem z Rosji do Niemiec.

— Trasa z Wuhan do Mukran przez terminal kontenerowy Ust-Luga była pierwszą trasą, na której TransContainer zaczął stosować ujednolicony list przewozowy CIM/SMGS. Jego zastosowanie pozwala na przyspieszenie procesu obsługi ładunków na granicach i w portach, a także zmniejszenie kosztów transportu i liczby dokumentów przewozowych. W przyszłości planujemy wysyłkę ładunku z Chin do Niemiec na jednolity list przewozowy 3-4 razy w miesiącu. Dzięki współpracy z partnerami z Global Ports, TransContainer jest w stanie zaoferować swoim klientom multimodalne rozwiązania dla przewozów tranzytowych z krajów regionu Azji i Pacyfiku do Europy jako uzupełnienie tras całkowicie lądowych — skomentował Vladimir Khlutkov, dyrektor biznesu Azja — Pacyfik w TransContainer.

Rosyjski operator poinformował też, że w 2021 r. przeładunki w jego terminalu w Nowosybirsku osiągnęły rekordowy poziom 533,000 TEU, z czego 243,000 TEU przy padało na fracht kolejowy, terminal w St. Petersburgu przeładował 468,000 TEU w tym 178,000 obejmowały przewozy kolejowe, natomiast suchy port w Zabajkalsku przy granicy chińsko — rosyjskiej przeładował 198,000 TEU (o 4% więcej niż rok temu).

Czytaj też: TransContainer kupił drugi terminal przy granicy rosyjsko – chińskiej

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close