TransContainer kupił drugi terminal przy granicy rosyjsko – chińskiej
Rosyjski operator intermodalny TransContainer należący do grupy Delo zakończył proces akwizycji spółki Zabajkalsk Terminal Międzynarodowy, położony na granicy chińsko — rosyjskiej. To jeden z terminali, które pozwalają na przeładunki między składami ro rozstawie standardowym i rosyjskim w transportach na Nowym Jedwabnym Szlaku.

Grupa TransContainer znana z organizacji przewozów in termodalnych między Chinami i innymi krajami wschodniej Azji a Europą po nabyciu drugiego terminalu w Zabajkalsku planuje szereg inwestycji, które zwiększą możliwości przeładunkowe w tym obiekcie. Oba terminale zostaną zintegrowane. Pierwszy terminal będzie dedykowany do obsługi przewozów tranzytowych na Nowym Jedwabnym Szlaku. Natomiast drugi obiekt będzie pełni funkcję terminala intermodalnego obsługującego lokalny rynek. Po zakończeniu inwestycji w 2024 możliwości przeładunkowe obiektów będą wynosić 500 tys. TEU rocznie.
— Zabajkalsk jest jednym z największych punktów komunikacyjnych między Rosją a Chinami. Wierzymy, że zwiększenie naszej przepustowości w tej kluczowej lokalizacji handlu międzynarodowego i tranzytu jest zgodne nie tylko ze strategią Grupy skoncentrowaną na zapewnianiu klientom terminowej i wysokiej jakości usług oraz zwiększaniu udziału w rynku przewozów kontenerowych, ale jest zgodne z interesami państwa w zakresie rozwoju tranzytu i konteneryzacji. Spodziewamy się, że nasze wysiłki dadzą impuls do zwiększenia przepustowości infrastruktury kolejowej i przepustowości przejścia granicznego na miejscu — skomentował Sergey Shishkarev, szef rady dyrektorów Grupy TransContainer.
Rekordowy rok
W ubiegłym roku ten operator obsłużył rekordową liczbę 1340 pociągów blokowych przez stację Zabajkalsk. Był to wzrost o 17% w stosunku do 2020 r. Od 2016 kiedy zaczęto uruchamiać pociągi kontenerowe przez to przejście graniczne wyprawiono 5000 składów. Zabajkalsk jest skomunikowany z Koleją Transsyberyjską i jest dogodną alternatywą dla operatorów uruchamiających połączenia z i do Chin północno – wschodnich. Obecnie terminal kontenerowy w Zabajkalsku może przeładowywać 390 tys. TEU rocznie.
— Dzięki współpracy ze stacją kolejową Zabajkalsk systematycznie zwiększamy ilość transportów. Planujemy wysyłać 10 par pociągów dziennie i ponad 3000 pociągów rocznie w 2024 roku. Pomoże nam to zapewnić płynną obsługę rosnącego przepływu ładunków — zapowiedział Sergey Mukhin, wiceprezes TransContainer.
Czytaj także: TransContainer organizuje nowe połączenie między Koreą Płd. a Polską