Zakończono rozbudowę terminalu w DP World London Gateway
Pentlaver spółka z grupy Genesee & Wyoming (do której należy m.in. przewoźnik Freightliner) zakończyła trzecią fazę rozbudowy terminalu przy nabrzeżu 7. w DP World London Gateway największym zautomatyzowanym głębokowodnym porcie kontenerowym w Wielkiej Brytanii.

Przebudowa była realizowana w czasie pandemii, co powodowało sporo wyzwań organizacyjnych. Mimo wszystko inwestycję zakończono w terminie. Obszar terminalu powiększono o 14 akrów i zwiększono pojemność placu składowego z 4000 do 7400 TEU. Terminal obecnie pracuje 24 godziny na dobę i obsługuje zarówno pełne jak i puste kontenery.
— Cieszę się, że Pentalver zakończył fazę 3 rozbudowy. W London Gateway dysponujemy przestrzenią, infrastrukturą i wizją, aby wspierać klientów w ich rozwoju. Nasze partnerskie podejście, wiedza w zakresie logistyki, rozwiązania cyfrowe i łączność intermodalna, w szczególności kolej, pomagają nam rozwiązywać problemy logistyczne i dają naszym klientom większą kontrolę nad ich łańcuchami dostaw — skomentował Ernst Schulze, szef brytyjskiego oddziału DP World.
Dzięki rozbudowie możliwości przeładunkowe tego terminalu wzrosły o 40 proc. London Gateway jest jednym z brytyjskich portów, które w ubiegłym roku zyskały status wolnego portu (freeport). Dzięki temu wprowadzono tam szereg udogodnień dla przedsiębiorców takich jak: niższe cła importowe, zawieszenie podatku VAT, zerowe składki na ubezpieczenie społeczne, ulgi w opłatach dla przedsiębiorstw, uproszczone zasady planowania i rozwoju. Wprowadzenie tych udogodnień ma brytyjskim portom zrekompensować skutki wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.
— Wraz ze zmieniającym się popytem klientów i zapasami pod wpływem Covid, brytyjska branża logistyczna doświadczyła ogromnej presji na infrastrukturę terminali kontenerowych w 2021 r. Nasz nowy, całodobowy, rozbudowany obiekt pozwala nam zwiększyć przepustowość o ponad 40% w jednej z kluczowych destynacji portowych w Wielkiej Brytanii i wzmocnić nasze wsparcie dla brytyjskiej branży logistycznej — powiedział Chris Lawrenson, dyrektor zarządzający Genesee & Wyoming w brytyjskich usługach terminalowych.
Czytaj też: Pięć głównych trendów w portach Wielkiej Brytanii w 2020 roku