Partnerzy portalu

DB planują wydać 13,6 mld euro na inwestycje w 2022 roku

Tagi: DB,

Koleje Niemieckie planują wydać w 2022 roku euro na modernizację infrastruktury i cyfryzacje. Pieniądze te pochodzić będą z środków rządu federalnego i krajów związkowych. Kwota ta jest o 900 mln wyższa niż w poprzednim roku.

fot. DB

DB wyremontują w br. 1800 km linii kolejowych 2000 rozjazdów i 140 mostów. Ważnym wydarzeniem będzie także rozpoczęcie eksploatacji nowego, 60 kilometrowego odcinka linii dużych prędkości Wendlingen — Ulm, która docelowo będzie przedłużona do Stuttgartu. 

Dla przewoźników intermodalnych ważną wiadomością jest projekt cyfryzacji korytarza Skandynawia — Morze Śródziemne. DB planuje tutaj zabudowę najnowszej wersji systemu ETCS. Latem w Donauwörth zostanie uruchomiona pierwsza nastawnica cyfrowa do sterowania pociągami na linii dużych prędkości. Nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym zabudowany zostanie na magistrali prowadzącej z Hamburga, przez Erfurt, Monachium do granicy austriackiej w pobliżu Kufstein. Równolegle do ETCS wprowadzone będą także systemy nadzorujące bezpieczeństwo ruchu. 

Czy będą zakłócenia?

DB zapewnia, że prace modernizacyjne nie spowodują wprowadzenia ograniczeń w ruchu kolejowym. W tym celu w wielu miejscach zbudowane zostaną dodatkowe rozjazdy aby stworzyć tymczasowe mijanki. W ostatnich miesiącach przedsiębiorcy kolejowi krytykowali sposób realizacji inwestycji przez Koleje Niemieckie, gdyż wiązały się z licznymi zamknięciami torowymi, co szczególnie mocno odczuli przewoźnicy towarowi. W listopadzie 2021 r. 7 organizacji branżowych zrzeszających przewoźników i operatorów logistycznych wystosowało list otwarty do Komisji Europejskiej i niemieckiego ministerstwa transportu, w którym stwierdzili że nałożenie się prac modernizacyjnych na najważniejszych korytarzach towarowych w Niemczech spowodowało tak wiele opóźnień i ograniczeń w ruchu, że transport intermodalny niemal stanął. 

Tym razem zarząd DB zapewnia, że pomimo większego niż w ubiegłym roku zakresu prac modernizacyjnych zapewniona będzie przepustowość wystarczająca aby przewoźnicy pasażerscy jak i towarowi byli w stanie stworzyć atrakcyjną ofertę dla swych klientów.

— Większe wydatki na inwestycje to także większy zakres budowy w naszej sieci. Prace budowlane realizowane w sposób przyjazny dla klienta i oszczędzające przepustowość są na pierwszym miejscu. W tym celu jeszcze bardziej zintensyfikujemy naszą współpracę z branżą budowlaną i jeszcze szybciej i solidniej zrealizujemy inwestycje — zapewnił Ronald Pofalla, członek zarządu DB ds. infrastruktury. 

Czytaj też: DB chcą być neutralne klimatycznie w 2040 r.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close