Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Magistrala E-30 stała się częścią korytarza Morze Północne – Bałtyk

Tagi: E 30, TEN-T,

10 stycznia Korytarz Kolei Towarowej Morze Północne — Bałtyk (RFC NS-B) został rozszerzony o linie kolejowe prowadzące do polsko — ukraińskiego przejścia granicznego Medyka oraz do belgijskich portów Gandawa i Brugia i holenderskiego Terneuzen.

Zgodnie z zapowiedzią Komisji Europejskiej w projekcie nowelizacji Dyrektywy Ten-T znalazło się rozszerzenie korytarza Morze Północne — Bałtyk o nowe linie w tym o magistralę E 30 przebiegającą przez największe miasta południowej Polski. Do korytarza dodano też linie prowadzące do kilku portów nad Morzem Północnym. Decyzję tę poparli zarządcy infrastruktury kolejowej z Belgii, Holandii i Polski. Włączenie linii do przejścia granicznego w Medyce do sieci TEN-T ma usprawnić transport ładunków między Europą Zachodnią, a krajami WNP i Azją. Jest to też istotna decyzja dla rozwoju transportu intermodalnego w południowej Polsce. Ponadto zapewni usprawnienie przewozów między korytarzami wschód — zachód a północ  — południe. 

Obecnie korytarz RFC NS-B obejmuje 9600 km linii kolejowych w tym 5253 linii głównych, do których zalicza się Rail Baltica i magistrala E 20. Korytarz zapewnia dostęp do 14 portów morskich (Antwerpia, Brugia, Rotterdam, Amsterdam, Wilhelmshaven, Bremerhaven, Hamburg, Riga, Ventspils, Lipawa, Paldiski, Muuga i Sillamäe) i łączy 8 państw. RFC NS-B jest także częścią Nowego Jedwabnego Szlaku gdyż obejmuje linie prowadzące do przejść granicznych BRześć — Terespol i Medyka — Mostiska.

Nowe korytarze transportowe są częścią propozycji przedstawionych przez Komisję Europejską w grudniu 2021 r. Nowelizacja Dyrektywy TEN-T ma przyspieszyć zmianę modalności w transporcie towarów z samochodów na bezemisyjną kolej. Propozycje dotyczą w szczególności takich kwestii jak infrastruktura dla paliw alternatywnych, cyfryzacji i rozwoju przewozów intermodalnych.

Czytaj też: Nowe korytarze transportowe i przyspieszenie inwestycji: KE zaprezentowała nowelizację Dyrektywy TEN-T

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close