Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Wärtsilä dostarczy silniki na LNG do statków CMA CGM

Fińska firma Wärtsilä ponownie została wybrana przez francuskiego armatora CMA CGM jako dostawca silników z napędem LNG do 12 kontenerowców. Każdy statek wyposażony będzie w 5 dwunapędowych silników pomocniczych.

fot. CMA CGM

CMA CGM podpisała 2 kontrakty z Wärtsilä w ostatnich dwóch kwartałach 2021 r. a dostawy mają się zacząć jeszcze w br. Zamówienie dotyczy napędów dla 12 kontenerowców, z czego 6 o ładowności 13 tys. TEU zbuduje stocznia Hudong-Zhonghua Shipbuilding natomiast 6 statków klasy 15 tys. TEU zbuduje Jiangnan Shipyard. Dostawa silników rozpocznie się w 2022 r. a pierwsze statki, których dotyczy kontrakt będą zwodowane w trzecim kwartale 2023 r. Każdy statek wyposażony będzie w 5 silników pomocniczych Wärtsilä 34DF, co razem daje 60 jednostek napędowych. 

Silniki wyprodukuje spóła joint venture Wärtsilä Nacos Platinum w Chinach. Będą wyposażone w zintegrowany system kontroli, system oczyszczania spalin, system zasilania gazem paliwowym i monitoring wydajności operacyjnej. Napęd ten stosuje najnowsze cyfrowe technologie wykorzystujące dane w czasie rzeczywistym pozwalające na optymalizację działania w różnych warunkach pogodowych.

Czyste paliwo

Napęd LNG pozwala na zmniejszenie o 99% emisji tlenków siarki, o 92% tlenków azotu a o 91% emisji pyłu zawieszonego PM10 w spalinach. Ponadto zaletą napędu na gaz ziemny jest możliwość wykorzystania w bioLNG lub syntetycznego metanu dzięki czemu możliwa będzie dekarbonizacja żeglugi. Zdaniem ekspertów jest to najbardziej perspektywiczna bezemisyjna technologia, która może być stosowana w transporcie morskim już dziś.

Czytaj także: Prace nad napędem alternatywnym w żegludze muszą przyspieszyć

Fiński producent zdobył wcześniej zamówienie na dostawę silników na LNG dla statków budowanych na zlecenie CMA CGM. Dotyczyło to 9 kontenerowców 23 tys. TEU, które już zwodowano i 5 jednostek 15 tys. TEU, z czego dostarczono już 2 statki. 

— W CMA CGM jesteśmy zobowiązani do promowania zrównoważonego rozwoju we wszystkich naszych działaniach. Cieszymy się, że możemy współpracować z Wärtsilä, ponieważ mają podobny cel w zakresie dekarbonizacji i bardzo szeroki zakres rozwiązań do zaoferowania. Wybór dwupaliwowych silników gazowych zasilanych LNG dla naszych nowych statków jest częścią naszego zobowiązania do budowy przyszłości bezemisyjnej — skomentował  Xavier Leclercq, wiceprezes CMA Ships. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close