TransContainer organizuje nowe połączenie między Koreą Płd. a Polską
Wprowadzone przez rząd dotacje na przewozy kontenerów tranzytowych na rosyjskiej sieci kolejowej są silnym bodźcem do organizowania nowych pociągów kontenerowych. Zachęcają rosyjskie firmy do tworzenia nowych produktów i rozwiązań oraz nawiązywania kolejnych partnerstw z firmami zagranicznymi. Wśród nich jest TransContainer, część Grupy Delo. Zorganizowała nową usługę multimodalną między Koreą Południową a Polską.

Aby uruchomić połączenie, TransContainer połączył siły z południowokoreańskim operatorem logistycznym Pantos Logistics oraz PKP LHS, polskim operatorem kolejowych przewozów towarowych. 60 czterdziestostopowych kontenerów zostało przetransportowanych drogą morską między portami Busan i Nachodka. 3 listopada zostały wysłane koleją do Sławkowa. Pociąg Nakhodka-Sławków przez 15 dni pokonuje dystans 11215 kilometrów. W drodze do Polski będzie biegł przez rosyjską kolej transsyberyjską i Ukrainę. TransContainer planuje organizować tego rodzaju przesyłki co tydzień.
Odpowiedzialność partnerów
W ramach wspólnej usługi multimodalnej trzej partnerzy podzielili się zadaniami. Najpierw Panto Logistics dostarcza kontenery ciężarówkami do portu w Pusan, a następnie zapewnia połączenie żeglugowe z rosyjskim portem Nachodka. TransContainer odpowiada za transport kontenerów koleją w Rosji i na Ukrainie, z Nachodki do stacji Izov, która znajduje się na granicy Ukrainy i Polski. PKP LHS przewozi kontenery do Sławkowa linią LHS.