Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Rosyjskie firmy będą wspólnie rozwijać potencjał obwodu kaliningradzkiego dla przewozów intermodalnych

Cztery duże rosyjskie firmy logistyczne połączyły siły, aby zorganizować nowe usługi intermodalne przez obwód kaliningradzki. Kluczowym celem wspólnej inicjatywy jest rozszerzenie i promocja potencjału tranzytowego rosyjskiej eksklawy dla kolejowych przewozów towarowych między Chinami a Unią Europejską.

Rosyjskie firmy będą wspólnie rozwijać potencjał obwodu kaliningradzkiego dla przewozów intermodalnych

UTLC ERA, Kolej Kaliningradzka, Port Kaliningradzki i Bałtycka Spółka Przeładunkowa podpisały memorandum o współpracy. Dokument dotyczy połączenia sił w celu zapewnienia stabilnego rozkładu deklarowanych pociągów kontenerowych oraz przyciągnięcia dodatkowego ruchu towarowego przez obwód kaliningradzki.

W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na przewozy kontenerowe koleją między Chinami a Europą strony skoncentrują się na organizacji nowych usług multimodalnych z przejścia granicznego Dostyk/Altynkol do UE, głównie do Niemiec, przez Kolej Kaliningradzką z dalszymi przeładunkami na statki lub tylko usługi przewozu towarów koleją przez wspomniany region Rosji i przyległą infrastrukturę kolejową Polski. „Kierunek kaliningradzki rozwija się dziś w naszym kraju dynamicznie. I planujemy jego dalszy rozwój na kilka lat naprzód, zawierając to memorandum. W zakresie możliwości infrastrukturalnych – powiedział Siergiej Pawłow, pierwszy zastępca dyrektora generalnego Kolei Rosyjskich.

W ostatnim czasie obwód kaliningradzki stał się konkurencyjny dla klientów z Europy, Azji Południowej i Chin pod względem cen, technologii i czasu tranzytu. Usługi przez terytorium regionu mają duży potencjał wzrostu ze względu na możliwość wykorzystania zarówno infrastruktury lądowych przejść granicznych, jak i komunikacji multimodalnej przez porty. „Już w tym roku, zgodnie z naszymi prognozami, wolumen ładunków przewożonych przez UTLC ERA w kierunku Kaliningradu może przekroczyć 120 000 TEU” – skomentował Alexey Grom, dyrektor generalny UTLC ERA.

Czytaj również: Usunięcie wąskich gardeł na NJS „od zaraz” zwiększy przewozy o 20 proc.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close