PCC Intermodal zamawia suwnice eRTG dostosowane do pracy automatycznej
Spółka PCC Intermodal ogłosiła przetarg na dostawę dwóch elektrycznych suwnic placowych typu RTG, które będą przystosowane do pracy w trybie autonomicznym. Urządzenia będą wykorzystywane w terminalu w Kutnie.
PCC Intermodal chce zamówić dwie suwnice, które będą wykonywać przeładunki nad blokiem składowym o długości 210 m i szerokości 8 pasów kontenerów. Urządzenia mają mieć udźwig 41 ton i przeładowywać kontenery ISO 20, 30, 40, 45’ oraz high-cube i flat-rack.
Początkowo nowe suwnice eRTG obsługiwane będę w trybie manualnym, jednak docelowo mają pracować w trybie automatycznym. Z tego powodu dostawca urządzeń musi wyposażyć je w systemy pozwalające na pracę autonomiczną. Suwnice mają być wyposażone w czytniki OCR oraz system monitoringu wykrywającym ludzi i sprzęt na placu. Urządzenia mają mieć możliwość skomunikowania z systemem TOS terminalu.
Zgodnie z trendem ku elektryfikacji pracy terminali kontenerowych, nowe suwnice mają być zasilane prądem elektrycznym średniego napięcia (15kV 50Hz). PCC Intermodal przystosuje plac składowy do montażu kabli zasilających.
Zamówienie realizowane jest w ramach projektu „Rozbudowa intermodalnego terminalu kontenerowego w Kutnie oraz zakup urządzeń wspierających jego działalność” przy dofinansowaniu ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (2014-2020). Wartość całego projektu wynosi 46,9 mln zł, a dofinansowanie z funduszy unijnych 19,1 mln zł.
Czytaj też: PCC Intermodal rozbudowuje zaplecze terminalu w Brzegu Dolnym