Henkel zdecydował się na intermodalne przewozy ładunków w naczepach samochodowych
Firma Henkel we współpracy z Gebrüder Weiss zdecydowała się na wykorzystanie intermodalnego transportu naczep do przewozu chemikaliów między Wiedniem a Düsseldorfem. Do załadunku naczep będzie wykorzystywany system Helrom.

Od sierpnia 2020 realizowane są przewozy standardowych naczep samochodowych między Portem Wiedeń, a Düsseldorfem z wykorzystaniem systemu do poziomego załadunku naczep za pomocą specjalnych obrotowych platform, opracowanych przez firmę Helrom. Port Wiedeń zapowiada, że chce zwiększyć możliwości tego typu przeładunków intermodalnych. Regularne intermodalne przewozy naczep na tej trasie realiaowane są od sierpnia br. Na skorzystanie z takiej formy przeniesienia transportu z dróg na kolej zdecydował się niedawno Henkel, a za przygotowanie operacji logiatycznych odpowiada Gebrüder Weiss.
Zlecone zadanie dotyczy transportu detergentów i środków czystości z fabryki Henkel w Kruševac w Serbii do centrum logistycznego tego koncernu w Düsseldorfie. Część tej trasy obejmująca odcinek między Wiedniem, a niemieckim miastem naczepy samochodowe z produktami Henkel będą pokonywać na specjalnych wagonach. Dzięki takiemu rozwiązaniu emisje CO2 generowane przez przewozy między Serbią a Düsseldorfem zostaną ograniczone o 70%, co jest ekwiwalentem ok. 500 ton. Wcześniej bowiem samochody ciężarowe przejeżdżały całą tę trasę. Nowa usługa intermodalna będzie obejmowała 750 przeładunków rocznie.
— Omijamy problemy związane dostępnością samochodów ciężarowych a także obniżamy emisje gazów cieplarnianych transportu na trasie Wiedeń Düsseldorf równocześnie zachowując czas dostawy taki jaki zapewnia transport samochodowy — zapewnił Roland Raith, menadżer w spółce Gebrüder Weiss.
Bezpośrednia dostawa
Co, ciekawe dostarczenie ładunków do magazynu Henkel, nie wymaga wykorzystania samochodów. — Hub przeładunku naczep znajduje się tuż obok naszego zakładu w Düsseldorfie. Oznacza to, że możemy rozładowywać produkty prosto z wagonów i dostarczyć je do naszych magazynów. Połączenie kolejowe pozwala nam uniknąć transportu ciężarówkami, zmniejszyć emisję CO2, a tym samym usprawnić nasze procesy w bardziej zrównoważony sposób — deklaruje Patrick Csar, menadżer ds. logistyki Henkel.
Gebrüder Weiss współpracuje z niemieckim producentem chemikaliów od 25 lat. Oprócz nowego rozwiązania kolejowego firma planuje też wykorzystanie niskoemisyjnych ciężarówek z napędem gazowym do przewozów w różnych miejscach w Europie.
Czytaj też: Port Wiedeń będzie przeładowywać więcej naczep na pociągi