Partnerzy portalu

Port Wiedeń będzie przeładowywać więcej naczep na pociągi

Port Wiedeń chce przeładowywać więcej naczep samochodowych na pociągi. Spółka zawarła porozumienie o współpracy z firmą Helrom, która dostarcza urządzenia do załadunku naczep bez dźwigania ich.

fot. Hafen Wien

Od sierpnia 2020 między terminalem Freudenau w Wiedniu a Düsseldorfem przewieziono 3500 naczep. Port Wiedeń korzysta z technologii poziomego załadunku naczep na wagony opracowanej przez Helrom. Obecnie w Europie funkcjonuje kilka rozwiązań technologicznych umozliwiających takie operacje np. Lohr Railway System wykorzystywany w terminalu CLIP w Gądkach pod Poznaniem. 

Czytaj też: CLIP Group instaluje pierwszy w Polsce Lohr Railway System

Celem współpracy między Helrom a Portem Wiedeń, spółką z Wien Holding, jest wsparcie przeniesienia ruchu towarowego na kolej dzięki i przewożenie większej liczby naczep pociągami. System Helrom pozwala załadować naczepy bez sprzętu przeładunkowego. Za pomocą technologii skrętu zintegrowanej z przyczepą, sprzęt można przenieść bezpośrednio z przyczepy do oczekującego ciągnika siodłowego.

Uniwersalna technologia

Ze względu na bariery techniczne ponad 90 procent naczep w Europie nie może zostać przeniesionych z dróg na tory. Jest to jeden z głównych hamulców dla zmiany modalności w transporcie towarowym wskazanym w polityce klimatycznej UE. Dzięki technologii załadunku poziomego łatwo przesiąść się na kolej. Nie są do tego potrzebne ani systemy dźwigowe, ani duże terminale. Do wykorzystania wagonów Helrom wystarczą proste tory i utwardzona nawierzchnia w porcie lub terminalu. Umożliwia to transport intermodalny na dużą skalę. Po rocznej próbnej eksploatacji, podczas której proces przeładunków został dopracowany, regularne operacje ruszyły w sierpniu 2021 roku. 

Port Wiedeń od samego początku wspiera tę innowację, aby przenieść więcej ładunków na kolej, a tym samym zapewnić znaczną redukcję emisji CO2.

„Jesteśmy w eksploatacji próbnej od sierpnia 2020 r. Od tego czasu byliśmy w stanie przeładować około 3500 naczep w Wiedniu Freudenau i zaoszczędzić ponad 1000 ton CO2 transportując je koleją” – komentuje Doris Pulker-Rohrhofer, dyrektor techniczny Port w Wiedniu.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close