Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Rząd Korei Płd. chce sprywatyzować HMM

Tagi: HMM, Korea Płd,

Rząd Korei Południowe zapowiedział, że planuje prywatyzację grupy HMM (Hyundai Merchant Marine), ósmego największego przewoźnika oceanicznego na świecie. Sprzedaż firmy ma nastąpić w 2022 r. 

fot. Wolfgang Fricke  Wikimedia Commons

Od kilku miesięcy w mediach branżowych pojawiały się opinie, że władze koreańskie będą chciały sprywatyzować armatora. Koreańskie Ministerstwo ds. Oceanów i Rybołówstwa potwierdziły te plany 23 listopada. Finalizacja sprzedaży spółki planowana jest w pierwszym kwartale przyszłego roku. Kupującym ma być jeden z dużych koreańskich konglomeratów przemysłowych. Zagraniczne podmioty nie będą dopuszczone do transakcji. — Mapa drogowa obejmuje sprzedaż HMM na dużą skalę, a także plany konwersji obligacji na akcje — zapowiedział wiceminister Eom Ki-doo.

Koreański Bank Rozwoju kupił grupę HMM w 2016 roku kiedy armator tem miał wysokie zadłużenie i problemy finansowe. Od ubiegłego roku jednak rentowność przewoźników oceanicznych znacząco wzrosła dzięki rekordowo wysokim stawkom frachtu morskiego. Pozwoliło do grupie HMM osiągnąć stabilizację finansową, w związku z czym rząd Korei postanowił sprywatyzować spółkę. Obecnie bank oraz państwowa firma Korea Ocean Business Corporation posiadają 40% udziałów w tej firmie, a po konwersji obligacji na akcje udział ten wzrośnie do 70%. Na sprzedaż wystawione prawdopodobnie będzie 50% plus jedna akcja, gdyż znalezienie kupca na 70% udziałów w tej ogromnej firmie może być trudne. 

HMM przeprowadziła plan naprawczy, który objął m.in. odmłodzenie floty kontenerowców. Nowe, większe statki pozwalają obniżyć koszty operacyjne. W ubiegłym roku armator odebrał 7 jednostek o pojemności 23964 TEU, które w momencie zwodowania były największymi kontenerowcami na świecie oraz 5 które mogą zabrać 23820 TEU. Udział tego armatora w globalnej flocie kontenerowej wynosi 3,3%.

Czytaj też: „HMM ALGECIRAS” największy kontenerowiec świata w dziewiczym rejsie zawinął do Hamburga

Na dzień 30 września zadłużenie HMM wynosiło 348 mln dolarów USA. Natomiast zysk netto w trzecim kwartale wyniósł 2 miliardy dolarów, co oznacza, że firma nie będzie miała problemów ze spłatą długu przed prywatyzacją. 

Wcześniej rząd Korei sprywatyzował inne przedsiębiorstwa z branży morskiej, które były nacjonalizowane w celu wsparcia finansowego i restrukturyzacji. W 2019 sprzedano stocznię Daewoo Shipping & Marine Engineering Hyundaiowi a w br. sprywatyzowano kilka mniejszych stoczni.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close