Partnerzy portalu

„HMM ALGECIRAS” największy kontenerowiec świata w dziewiczym rejsie zawinął do Hamburga

„ALGECIRAS” – nowy okręt flagowy południowokoreańskiego przedsiębiorstwa żeglugowego HMM (wcześniej Hyundai Merchant Marine) zawinął do portu w Hamburgu w niedzielę 7 czerwca 2020 r. Przeładunek odbył się w Hamburgu w HHLA Container Terminal Burchardkai (CTB). Wyładowano i załadowano w sumie 13 600 TEU.

Fot. HHLA HHM/Dietmar Hasenpusch

Gigant kontenerowy został zbudowany przez południowokoreańską grupę stoczniową Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) jako pierwszy statek z dwunastu z nowej serii i niedawno dostarczony do HMM. Dzięki pojemności wynoszącej 23 964 TEU (standardowych kontenerów 20-stopowych) „HMM ALGECIRAS” wyprzedził dotychczasowego rekordzistę armatora MSC, która zatrudnia kontenerowce o pojemności 23 756 TEU. Według firmy żeglugowej HMM, „HMM ALGECIRAS” jest obecnie największym kontenerowcem na świecie.

Kontenerowy olbrzym jest wykorzystywany na szlaku Azja – Europa. Zawinięcie do portu w Hamburgu w dziewiczym rejsie „HMM ALGECIRAS” ma miejsce w ramach serwisu liniowego FE-4. Serwis ten zostaje połączony w czerwcu z serwisem FE-2 aliansu THE Alliance, w ramach którego również zaplanowane są zawinięcia do Hamburga. Skutki obecnego kryzysu mają również wpływ na układanie harmonogramu linii żeglugowych. Dostosowują one zdolności przewozowe swoich serwisów liniowych do wahań popytu w odpowiednich szlakach żeglugowych.
Przy długości statku 400 metrów i szerokości 61 metrów „HMM ALGECIRAS” wraz z 11 statkami siostrzanymi statkami, należy do grupy kontenerowców określanych jako „Megamax-24″. Te wyjątkowo duże jednostki mają możliwość załadunku 24 kontenerów wzdłuż w 24 rzędach w poprzek statku. Wszystkie dwanaście jednostek zostało wyposażonych w systemy oczyszczania spalin (płuczki), w celu zapewnienia zgodności z przepisami ochrony środowiska obowiązującymi od początku roku. Jeden z siostrzanych statków będzie nosił nazwę „HMM HAMBURG”. W serii powstanie również „HMM GDAŃSK”

Port w Hamburgu połączony jest z Koreą Południową ośmioma bezpośrednimi serwisami liniowymi – trzema serwisami kontenerowymi i pięcioma wielozadaniowymi. W ubiegłym roku między Hamburgiem a południowokoreańskimi portami Busan i Masan zostało przetransportowanych 255.000 TEU. Jest to wzrost o 5,2 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Korea Południowa zajmuje obecnie 6 miejsce wśród najważniejszych partnerów handlowych portu w Hamburgu w zakresie przeładunku kontenerowych. Aktualnie firmy żeglugowe CMA CGM, Hapag-Lloyd, HMM i ONE obsługują przewozy kontenerowe między Hamburgiem a Koreą własnymi statkami, a armatorzy Cosco, Evergreen, OOCL i Yang Ming za pomocą wymiany slotów na statkach. Ponadto przedsiębiorstwa żeglugowe AAL, BBC, Chipolbrok i SAL zawijają do portów koreańskich w ramach swoich połączeń konwencjonalnych uniwersalnych.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że„ HMM ALGECIRAS „zawinął bez problemu do Hamburga w środku kryzysu koronowego. Wszyscy zaangażowani w Hamburgu przyczynili się do bezpiecznej i efektywnej obsługi tego wyjątkowo dużego statku „- mówi Jens Meier, CEO Hamburg Port Authority.
„Zawinięcie największych statków wkrótce będzie znacznie łatwiejsze dzięki zakończeniu prac nad dopasowaniem toru wodnego Łaby. W ten sposób Hamburg podkreśla swoją pozycję jako północnoeuropejski hub portowy”- podkreśla Ingo Egloff, CEO Port of Hamburg Marketing.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close