Partnerzy portalu

METRANS uczestniczy w projekcie cyfrowego bliźniaka wagonu towarowego

Tagi: Metrans,

METRANS wspólnie z firmą RailWatch planują opracowanie tzw. cyfrowego bliźniaka wagonu towarowego. Celem projektu jest przyspieszenie testów technicznych wagonów. 

Cyfrowy bliźniak oznacza odtwarzanie stanu obiektów, procesów i systemów. W branży logistycznej podejście to stosowane jest np. do zarządzania pracą terminali intermodalnych. Dzięki śledzeniu procesów w czasie rzeczywistym można zoptymalizować pracę i zapobiegać ewentualnym awariom. 

W projekcie „DigiTwin” realizowanym przez METRANS i RailWatch stan techniczny wagonów towarowych będzie monitorowany i odtwarzany dzięki monitoringowi przydrożnemu, czujnikom na torze i sztucznej inteligencji. Zebrane dane będą za pośrednictwem specjalnej aplikacji przesyłane do rewidenta taboru.

Celem tego projektu jest przyspieszenie procesu przeglądu technicznego wagonów. Obecnie każdy pociąg towarowy jest sprawdzany pod kątem uszkodzeń wagonów, ładunków i lokomotyw przed każdym odjazdem pociągu, w portach, terminalach i w zakładach przemysłowych. Proces ten jest czasochłonny. Przyspieszenie takich czynności jak rewizja taboru, czy sprzęganie wagonów pozwoli zwiększyć przepustowość sieci kolejowej i wysyłanie na szlak większej liczby pociągów towarowych. Zwiększy to konkurencyjność międzygałęziową kolei. 

Czytaj też: Wybrano standard europejskiego automatycznego sprzęgu cyfrowego

— Ważne jest, abyśmy udzielili naszym rewidentom wagonów jak najlepszego wsparcia i stworzyli pomoce cyfrowe, które nie są jeszcze dostępne na rynku — mówi kierownik operacji kolejowych Holger Westphal z METRANS, wyjaśniając zaangażowanie firmy w Niemczech.

Projekt jest wspierany finansowo w ramach programu „Future Rail Freight Transport” Federalnego Ministerstwa Transportu. Podstawą koncepcji jest „katalog szkód” z niemieckiej umowy generalnej na użytkowanie wagonów towarowych. Katalog zawiera wszystkie podstawowe informacje, które należy sprawdzić, aby zapewnić bezpieczną jazdę pociągu. Ponad 100 wymaganych parametrów będzie dzięki projektowi DigiTwin sprawdzane automatycznie. 

Jak zapewnia METRANS, system ten może być stosowany w terminalach, portach i zakładach przemysłowych. — Cyfrowa optymalizacja procesów może być łatwa, a jednocześnie oszczędza czas i pieniądze. Dzięki tym danym można promować bezpieczny, konkurencyjny i przyszłościowy kolejowy transport towarowy — wyjaśnia Tobias Frede, dyrektor ds. technologii RailWatch i kierownik projektu DigiTwin.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close