Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Terramar mocno promuje usługi kolejowe na NJS

Sytuacja w światowych łańcuchach dostaw wymaga od spedytorów dużej elastyczności i dobrego kontaktu z klientem. Gdyńska firma Terramar sukcesywnie rozwija obsługę ładunków na kolejowym Nowym Jedwabnym Szlaku — mówi w rozmowie z IntermodalNews.pl Dagmara Czapigo, kierownik działu sprzedaży Terramar.

Jako spedytor korzystają Państwo z intermodalnych połączeń na Nowym Jedwabnym Szlaku. Od ubiegłego roku na tym szlaku występują problemy z kongestią. Jak operatorzy logistyczni radzą sobie w tej sytuacji?

W transporcie międzynarodowym nałożyło się wiele problemów. Gównie brakuje kontenerów. Z tego powodu trudne jest planowanie pracy. Występują duże przestoje na terminalach chińskich, a później na granicy chińsko — kazachskiej. Standardowy czas transportu z terminalu chińskiego do Malaszewicz wynosił ok 18 dni. W ostatnich tygodniach ten czas znacznie się wydłużył. Głównymi powodami jak wspomniałam, są problemy z dostępnością kontenerów, przestoje na chińskich terminalach i kongestia na granicach. Dochodziło do sytuacji, że przesyłki „utykały” przed Malaszewiczami co dodatkowo wydłużało czas dostawy. Z takimi problemami dziś mierzy się cała branża. Oprócz problemów z dostępnością sprzętu spotykamy się z takimi sytuacjami, jak dzielenie większych ładunków drobnicowych na kilka przesyłek. Obecnie nawet producenci i eksporterzy chińscy mają spore opóźnienia w pracy. 

Natomiast pomimo  obecnych trudności muszę stwierdzić, że przewozy kolejowe na Nowym Jedwabnym Szlaku od kilku lat rozwijają się dobrze. Czas dostawy jest relatywnie krótki, a stawki w określonych sytuacjach mogą być korzystniejsze od cen w transporcie morskim. Terramar mocno promuje serwisy kolejowe. Nasz odział zlokalizowany w Pruszkowie specjalizuje się w obsłudze przesyłek kolejowych z Chin, a poprzez kompleksową usługę polegającą na organizacji transportu do drzwi klienta oraz odprawach celnych skutecznie pomagamy w organizacji dostaw.  

Jaki wpływ mają obecne zakłócenia w transporcie morskim na pracę spedytorów?

Żegluga kontenerowa ma obecnie taki sam problem jak przewozy kolejowe czyli permanentny brak dostępnego sprzętu, co przekłada się na pracę spedytorów. W związku z ograniczoną dostępnością kontenerów są duże trudności w realizacji niektórych zleceń. Dotyczy to np. ciężkich kontenerów lub ładunków niebezpiecznych. Staramy się poprzez współpracę z naszymi partnerami zagranicznymi rozwiązywać te problemy  niemniej nie ukrywam, że momentami jest to dość skomplikowane. Najważniejszy jest stały kontakt z klientem i informacja o statusie przesyłki. Dodatkowo proponujemy klientom rozwiązania w postaci statków czarterowych lub też dostawy statkami ro-ro, jeśli tylko towary na to pozwalają. W przypadku dostaw kontenerowych towarów wrażliwych, czyli takich, bez których klient nie jest w stanie funkcjonować, sugerujemy kumulowanie dostaw na magazynach krajowych lub celnych. Są to dodatkowe koszty, jednakże konsekwencje braku towaru zazwyczaj są bardziej dotkliwe dla klientów.  

Jakie znaczenie mają dla Państwa projekty Portu Gdynia takie jak Dolina Logistyczna, czy Port Zewnętrzny?

Terramar już uczestniczy w tych inicjatywach. W 2019 roku Terramar stał się jedynym najemcą magazynu zlokalizowanego przy ul. Logistycznej 4. Jest to jeden z pierwszych magazynów powstałych na zapleczu gdyńskich terminali kontenerowych. To  obiekt o powierzchni ponad 12.000 mkw. Na terenie naszego magazynu w Gdyni umiejscowiony jest Punkt Kontroli Granicznej Gdynia Port (BCP), w ramach którego przeprowadzane są graniczne kontrole przez SANEPID i WIJHARS. Oferujemy usługi cross dockingu, składowania, formowania nowych jednostek ładunkowych i odprawy celne. Port Gdynia jest ważnym partnerem dla firmy Terramar i mocno kibicujemy planom rozbudowy i rozwoju portu.

Port Gdynia ma inną specyfikę towarów niż Port Gdańsk. Odnotowaliśmy wzrost przeładunków kontenerowych właśnie w Gdyni. Przekłada się to na obsługę  magazynową ładunków skonteneryzowanych i drobnicę morską. Dzięki temu, że posiadamy magazyn na zapleczu Portu Gdynia mamy duże możliwości obsługi towarów, wykonywania usług takich jak przeznakowanie ładunków, czy procedury naprawcze. Współpracujemy ze służbami weterynaryjnymi, celnymi, fitosanitarnymi. Dużą popularnością cieszą się też składy celne. Można powiedzieć, że wszystko to co się dzieje wokół portu ma odzwierciedlenie w naszym magazynie. 

Czytaj też: Port Gdynia rozbudowuje infrastrukturę dla nowoczesnej logistyki

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close