Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Port Gdynia rozbudowuje infrastrukturę dla nowoczesnej logistyki

Port Gdynia realizuje duże inwestycje infrastrukturalne a także wdraża i projektuje nowoczesne rozwiązania informatyczne, które zwiększają jego konkurencyjność i dla partnerów z  branży logistycznej. O tym z jakich nowych funkcjonalności będzie mógł korzystać sektor TSL, mówił Maciej Krzesiński, dyrektor ds. marketingu i współpracy z zagranicą Zarządu Morskiego Portu Gdynia podczas targów TransLogistica Poland.

Port Gdynia realizuje

— Jesteśmy portem uniwersalnym, ale w kilku elementach się specjalizujemy. Jesteśmy na Bałtyku trzecim pod względem przeładunków portem kontenerowym, największym portem zbożowym, oprócz tego największym polskim portem ro-ro. W 2019 r. przeładowaliśmy prawie 24 mln ton, a w ubiegłym roku 24,5 mln ton. Na ten rok przewidujemy, że przekroczymy 25 mln ton. Od kilku lat jesteśmy jedynym portem polskim i jednym niewielu z europejskich, którego przeładunki w czasie pandemii systematycznie rosną, bo jesteśmy efektywni — powiedział Maciej Krzesiński.

O atrakcyjności Porty Gdynia dla branży TSL decydują połączenia obsługiwane przez ten bałtycki hub. Obecnie port ten obsługuje połączenia z wszystkimi głównymi destynacjami na świecie, w tym również z krajami azjatyckimi. — Mamy połączenia z Indiami i Pakistanem. Doszły także serwisy kontenerowe z Ameryką Północną, czego do tej pory w polskich portach nie było, a co jest ważne dla polskich spedytorów,. Codziennie z Gdyni odchodzi statek z kontenerami do Wielkiej Brytanii, która jest ciekawym kierunkiem. Mamy w tej chwili jedne z najlepszych połączeń między północą, a południem Europy, czyli m.in. do Szwecji i Finlandii. Bardzo ważne jest też to, że Port Gdynia jest dobrze skomunikowany z lądowymi terminalami intermodalnymi — zapewnił przedstawiciel ZMPGdynia.

Niedawno zakończono budowę Publicznego Terminalu Promowego, który jest szczególnie ważny dla polskiej branży TSL. Inwestycja ta kosztowała 292 mln zł, z czego ponad 100 mln zł pokryło dofinansowanie z funduszy unijnych. Obecnie trwają odbiory techniczne obiektu, a obsługa regularnych połączeń promowych rozpocząć ma się 2 stycznia. Inwestycja ta pozwoli na obsługiwanie w Porcie Gdynia promów o długości 240 m, czyli o jedną trzecią dłuższych niż dotychczas. Nowy terminal był już testowany przez promy.

Inteligentne zarządzanie ruchem

Port Gdynia planuje także wdrożyć nowoczesne rozwiązania, które usprawnią procesy logistyczne w tym m.in obsługę samochodów ciężarowych. Będzie to spore ułatwienie dla przewoźników. — Przygotowujemy projekt inteligentnego zarządzania ruchem pojazdów samochodowych. Chcemy wdrożyć w całym porcie inteligentne sterowanie ruchem. Poprawi to możliwości ruchu pojazdów. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku będziemy mogli rozpocząć budowę i testowanie systemu. W Porcie Gdynia już funkcjonuje system awizacji kolejowej. Dzisiaj wiemy dokładnie jakie pociągi i o której godzinie wjeżdżają do portu, co i w jakiej ilości przewożą. Przy opracowaniu tego systemu współpracowaliśmy z przewoźnikami. System tem pozwala na sprawne zarządzanie bocznicami kolejowymi. Narzędzie to będzie uzupełnione o informowanie kiedy pociągi ruszają do nas z punktu startu — zapowiedział Maciej Krzesiński.

Port Gdynia rozwija także narzędzia IT zwiększające bezpieczeństwo i usprawniające analizę danych. Jedną z takich inwestycji jest budowa najnowocześniejszego stanowiska działań kryzysowych pośród polskich portów morskich, jak również w rejonie Morza Bałtyckiego. Port wdraża także elektroniczny obieg dokumentów, system GRAD do raportowania danych statystycznych oraz projektowanie inwestycji w metodyce BIM.

Czytaj też: Port Gdynia zawarł umowę na prace projektowe w metodyce BIM

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close