Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

PKP Cargo Terminale zwiększy możliwości przeładunków w Małaszewiczach

Spółka PKP Cargo Terminale realizuje rozbudowę terminalu przeładunkowego w Małaszewiczach i liczy na uruchomienie nowych usług intermodalnych obsługujących m.in rynek ukraiński i turecki. O planach spółki mówił na targach TransLogistica prezes Jacek Rutkowski.

Cargo Terminale
fot. PKP Cargo Terminale

PKP Cargo Terminale realizuje projekt obejmujący przebudowę placu składowego i przeładunkowego, przedłużenie placu B wraz z odwodnieniem, wydłużenie torów, przeniesienie rozjazdu, przeniesienie hali celno-garażowej i stacji TRAFO oraz budowę parkingu. Dzięki inwestycji terminal ten będzie mógł przyjmować pociągi o długości 750 m. W dalszych planach rozważana jest budowa terminalu, który mógłby obsługiwać pociągi o długości 1050 m jednak zależne do będzie od modernizacji infrastruktury przez spółkę Cargotor. Obecnie realizowany projekt PKP Cargo Terminale zwiększy możliwości składowe i przeładunkowe suchego portu w Małaszewiczach.

— Na naszym terminalu teraz możemy obsłużyć 6 par pociągów dziennie. Małaszewicze to specyficzne miejsce, gdzie nie tylko przeładowuje się kontenery między wagonami, ale też funkcjonuje skład kontenerowy. W tej chwili możemy składować 2200 TEU. Powoduje to, że jesteśmy maksymalnie obłożeni kontenerami. Przeładunki są łatwiejsze w przypadku pociągów blokowych. Modernizacja pozwoli nam zwiększyć o 15% zdolności składowania. Zwiększą się także nasze zdolności przeładunkowe — powiedział Jacek Rutkowski.

Nowe kierunki

Oprócz przeładunków między pociągami na trasie Chiny — Europa w Małaszewiczach rozpatrywane są nowe nowe możliwości i kierunki m.in. obsługi pociągów kontenerowych przejeżdżających przez granicę polsko — ukraińską. Dotyczy to nie tylko połączeń na Nowym Jedwabnym Szlaku.

— Przewozy na szlaku Chiny — Europa przez Ukrainę są możliwe, ale niewiele jest realizowanych prawdopodobnie z powodów geopolitycznych. Na początku funkcjonowania Nowego Jedwabnego Szlaku takie połączenia były organizowane. My posiadamy terminal w Medyce, który jest przygotowany do przeładunków kontenerów i może obsługiwać ten kierunek. Obecnie pociągi kierowane są linią PKP LHS do Sławkowa, ale są to niewielkie potoki ładunków w porównaniu z tym co jest transportowane przez Małaszewicze, czy Obwód Kaliningradzki. Ja natomiast cały czas wierzę, że sama Ukraina ma duży potencjał, na to by rozwinął się znaczący transport intermodalny przez naszą granicę. Możemy też obsługiwać potoki ładunków na kierunku z i do Turcji, przez port w Odessie lub Rumunię. Jestem przekonany, że takie usługi będą realizowane — powiedział prezes PKP Cargo Terminale

Czytaj też: Kolejny krok do powstania korytarza Turcja – Ukraina – Polska

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close