Partnerzy portalu

Freightliner odebrał nowe wagony z Polski

Tagi: Freightliner,

Brytyjski przewoźnik z grupy Freightliner odebrał pierwszą partię 40 spośród 230 nowych wagonów serii FFA-G. Dostawcą pojazdów jest konsorcjum Wabtec Axiom Rail i Greenbrier Europe.

Freightliner
fot. Freightliner

Pierwsze wagony dotarły do brytyjskiego operatora 18 września, a całe zamówienie zrealizowane będzie do końca listopada 2021. Wagony serii FFA-G zostały opracowane w wyniku ponad dwuletniej współpracy Freightliner z Wabtec i Greenbrier. Produkcja odbywa się w fabryce Wagony Świdnica należącej do grupy Greenbrier, która jest największym eksporterem taboru w Polsce. Freightliner jest jednym z najważniejszych klientów tych zakładów.

Projekt wagonów FFA-A opracowano z myślą o poprawie efektywności energetycznej taboru. Platformy te są o ponad dwie tony lżejsze niż pojazdy konkurencji, co pozwala ciągnąć mniejszą masę w pociągach ale z zachowaniem standardów bezpieczeństwa na kolei. Nowoczesne wózki o niskim obciążeniu toru zapewniają znacznie obniżony poziom hałasu i minimalizują uszkodzenia toru.

Zrównoważony transport

Jak podkreśla Freightliner kolej już teraz ma 76% niższą emisję gazów cieplarnianych niż transport samochodowy. Natomiast dzięki zastosowaniu nowych lżejszych wagonów i kontenerów 40-stopowych można zaoszczędzić kolejne 7% emisji CO2. Dzięki temu przewozy Freightliner pozwolą zredukować emisje o 78%. 

Brytyjska sieć kolejowa cechuje się wąską skrajną, dlatego przewoźnicy muszą tak korzystać z specjalnie zaprojektowanego taboru. Nowe wagony mają pokład roboczy na wysokości 980 mm dzięki czemu mogą być eksploatowane na sieci W10 obejmującej główne magistrale kolejowe w Wielkiej Brytanii. Na platformach można przewozić standardowe kontenery ISO 40’, 9’6’’, a to oznacza że wagony FFA-G mają większy prześwit niż inne platformy do przewozu kontenerów 40-stopowych. 

Prace związane z projektowaniem i testowaniem nowych wagonów prowadzono w czterech  krajach w reżimie sanitarnym związanym z pandemią covid-19. Dzięki zaangażowaniu zespołu udało się przezwyciężyć te trudności. 

— Jako pierwsza firma zajmująca się frachtem towarowym, która opracowała wagony platformy 40 stóp o standardowej wysokości i pierwsza, która wprowadziła wagon Shortliner (Ecofret), Freightliner może poszczycić się dumną historią wyznaczania standardów dla innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań wagonowych w Wielkiej Brytani. Jako największy operator kolejowych przewozów intermodalnych z największą ofertą usług transportu ładunków elektrycznych w Wielkiej Brytanii, Freightliner jest zaangażowany w dekarbonizację, która jest w centrum naszego strategicznego zainteresowania i dostosowuje nas bezpośrednio do oczekiwań klientów. Wagon FFA-G jeszcze bardziej zwiększa korzyści środowiskowe kolei i jeszcze bardziej przyczynia się do doprowadzenia wszystkich emisji gazów cieplarnianych do zera netto do 2050 roku. – powiedział Tim Shakerley, dyrektor zarządzający Freightliner na Wielką Brytanię.

Freightliner jest największym intermodalnym przewoźnikiem kolejowym w Wielkiej Brytanii. Rocznie spółka przewozi 770 tysięcy kontenerów w tym kraju.

Czytaj też: Szybko rosnące przewozy intermodalne szansą dla kolei i gospodarki w Polsce

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close