Partnerzy portalu

Kolejna linia żeglugowa zapowiada wstrzemięźliwość wzrostu opłat przewozowych

Niemiecki przewoźnik kontenerowy Hapag-Lloyd zapowiedział, że ograniczy gwałtowne podwyżki składek i innych dopłat, oprócz zamrożenia stawek frachtu w umowach spot.  

 Hapag-Lloyd zapowiedział, że ograniczy gwałtowne podwyżki składek i innych dopłat, oprócz zamrożenia stawek frachtu w umowach spot.
fot. Hapag-Lloyd

Poszedł więc w ślady za CMA CGM, o czym pisaliśmy, zakładając też możliwość podobnych działań przez kolejne linie żeglugowe

Patrz: Przełom

Jak informuje S&P Global Platts, nie jest do końca jasne, jakie są konkretnie propozycje Hapag-Lloyd. Podczas gdy CMA CGM zapowiedział, że nie podniesie stawek frachtu do 1 lutego 2022 r., Hapag oświadczył, że będzie tego robił „na razie”. Rzecznik prasowy przewoźnika dodał, że wewnętrznie ustalono, by wstrzymać wszelkie nowe dopłaty, w szczególności wobec bardzo wysokich stawek FAK (fracht wszelkiego rodzaju, czyli nie jest ograniczona do określonego towaru). 

Obecnie ma rynku umów spot istnieją zasadniczo dwa kluczowe elementy frachtu all-in: stawka FAK i dopłaty. Zapowiedzi dwóch przewoźników z czołowej Top-5 wcześniej podsycały obawy o podwyżki poza stawkami FAK w postaci różnych dopłat, takich jak specjalne „premie” za zatłoczenie w portach czy przewozy w szczycie sezonu. 

Jak tłumaczą linie żeglugowe, wprowadziły wysokie ogólne podwyżki stawek FAK, a także dopłaty (oprócz FAK), aby zapewnić dostęp do slotów na statkach i terminowy załadunek w sytuacji, gdy pandemia spowodowała całym świecie blokady łańcucha dostaw i niedobór kontenerów na. 

Podczas gdy obecnie stawka FAK na trasie z Azji Północnej do portów zachodniego wybrzeża Ameryki Północnej wynosi 9 000 USD / FEU, stawka premium all-inclusive mieści się w granicach 15 000 – 22 000 USD / FEU, informuje Platts.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close