Partnerzy portalu

70 tys. TEU z Azji do Europy musi poczekać na transport

Spółki żeglugowe Maersk i MSC, czyli partnerzy w sojuszu 2M, poinformowały, że w okresie chińskiego Złotego Tygodnia wdrożą cztery puste rejsy statków w pętli Azja-Europa Północna. Przypadną one na 39 i 40 tydzień br.

Spółki żeglugowe Maersk i MSC
Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Michela Canale

Chodzi o pętle Albatross / AE55 (Szanghaj/ Yantian/Tanjung Pelepas – Rotterdam/ Bremerhaven/ Goeteborg/ Arhus) i pętlę Lion / AE6 (Szanghaj/ Yantian/ Tanjung Pelepas – Algeciras/ Antwerpia/ Le Havre/ Felixstowe) oraz w drugim kierunku – pętle Griffin / AE55 i Lion /AE6.
W ten sposób ograniczą na tej trasie przewóz ładunków o ok. 70 000 TEU.

2M jest pierwszym sojuszem, który ogłosił puste rejsy w październikowym okresie świątecznym w Chinach. To nie jest nowa decyzja, podobne były podejmowane przez wielu przewoźników, którzy ograniczali rejsy w okolicach przerw w produkcji w Chinach, bowiem wówczas popyt na przewozy tradycyjnie zmniejszał się.

Jednak w tym roku sytuacja jest odmienna, gdyż popyt nadal nie jest zaspokojony, a nowe zaległości mogą wydłużyć oczekiwania na wysyłkę towarów, a decyzja obu armatorów z 2M jest jedyną na rynku. Dlatego zaskoczyła niektórych spedytorów.
Mają oni zarezerwowane sloty dla ładunków w odwołanych rejsach. Obecnie muszą znów walczyć o znalezienie miejsca, w zazwyczaj przepełnionych statkach płynących z Azji do Europy. Nic dziwnego, że zirytowani załadowcy wyrażają głośno oburzenie.
Jeden z brytyjskich spedytorów który pozostał z takim „kwitkiem” powiedział portalowi The Loadstar, że był „oszołomiony taką decyzją” sojuszników 2M. Przez ostatnie kilka godzin próbował dowiedzieć się, co dzieje się teraz z jego potwierdzonymi rezerwacjami i jaką ma alternatywę dla transportu.

W swoim komunikacie MSC poinformował, że spedytorzy mogą „nadal umieszczać rezerwacje jak zwykle, ponieważ organizujemy plan awaryjny z alternatywnymi usługami”.  Z kolei Maersk ogłosił, że przesunie zarezerwowane zlecenia na tygodnie 42 i 43, a towary zostaną wysłane kontenerowcami  MSC Istanbul i MSC Bettina „w celu dopasowania popytu do możliwości statków”.

W komentarzach NVOCC (przewoźników umownych, którzy nie dysponują własnymi statkami –Non Vessel Operating Common Carrier; w tej roli występują przeważnie niektórzy spedytorzy, zawierający kontrakty przewozowe z armatorami) podkreśla się, że decyzja linii Maersk i MSC nie ma nic wspólnego z integralnością harmonogramów rejsów, nie mówiąc o rosnących stawkach umów spot.
Wydaje się nieco dziwne po tym, jak niektóre linie poinformowały, że zakręcą podwyżki stawek frachtu, [inni] przewoźnicy znów zaczynają wygaszać rejsy” – oświadczył jeden z NVOCC.

Patrz też: Przełom ?

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close