Partner portalu

GVT będzie przewozić naczepy i kontenery między Rzepinem a Rotterdamem

Tagi: GVT, Rzepin, VEGA-VTG,

Niderlandzka spółka GVT planuje uruchomić we wrześniu regularne połączenie kolejowe między Rzepinem a Rotterdamem. Pociągi będą przewozić kontenery i naczepy samochodowe.

fot. GVT

GVT rozbudowuje swoją siatkę połączeń między Niderlandami a Rzepinem położonym niedaleko granicy  polsko — niemieckiej przy ważnej międzynarodowej magistrali E 20. Jak informuje RailFreight.com wkrótce ruszy nowe połączenie Rzepin — Rotterdam. GVT planuje uruchamiać trzy pary pociągów tygodniowo. 

GVT obecnie realizuje regularne przewozy na trasie Tilburg — Rzepin. Pociąg ten jest realizacją koncepcji „tiry na tory”, gdyż oprócz standardowych przewozów kontenerowych niderlandzki operator wykorzystuje system do przeładunku standardowych naczep samochodowych na specjalistyczne wagony opracowany przez austriacką firmę VEGA-VTG. Do przeładunku wykorzystuje się specjalną specjalne platformy na które wjeżdżają naczepy i które następnie są podnoszone przez reachstackery wyposażone w odpowiednie chwytaki. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że nie trzeba dostosowywać placu przeładunkowego do przenoszenia naczep. System VEGA-VTG można stosować praktycznie na każdym terminalu kontenerowym. 

Nowe połączenia

System przeładunku pionowego naczep samochodowych wykorzystywany jest obecnie na wielu połączeniach między Portem Rotterdam a terminalami lądowymi w Niemczech, Austrii. Od września do tej listy destynacji dołączy polski terminal w Rzepinie zarządzany przez Retrack. Jak zapewnia GVT, przejazd składu między największym europejskim portem a polskim terminalem zajmie 14 godzin. Usługa będzie realizowana we współpracy z przewoźnikiem kolejowym Partner in Rail. W Porcie Rotterdam system VEGA-VTG stosowany jest na terminalu C.RO Ports.

Obecnie ponad 80% naczep stosowanych w transporcie drogowym w Europie nie jest dostosowanych do przewozów intermodalnych. Z tego powodu aby spełnić określone w polityce Zielonego Ładu cele zmiany modalności w przewozach towarowych konieczne jest szersze wdrożenie w terminalach systemów do przeładunku naczep samochodowych oraz inwestycje w odpowiedni tabor do ich przewozów.

Czytaj także: Tiry na torach, czyli różne podejścia do przewozu naczep samochodowych koleją

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Jak poprawić wydajność, produktywność i bezpieczeństwo w branży portowej?

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close