Real Logistics inwestuje w nowe kontenery
Z powodu opóźnień przeładunków w portach i terminalach lądowych zmniejszyła się dostępność pustych kontenerów dla nadawców ładunków. Operatorzy logistyczni zamawiają nowe jednostki aby usprawnić łańcuchy dostaw. Jedną z takich firm jest Real Logistics działająca na Nowym Jedwabnym Szlaku.

Brak dostępnych pustych kontenerów jest od ubiegłego roku jednym z powodów opóźnień w dostawach ładunków. Przez wiele miesięcy problem ten dotyczył Chińskich portów. Szczególnie duże problemy z dostępnością sprzętu występują w ostatnich tygodniach pojawiły się także w lądowych hubach intermodalnych w południowych i północno wschodnich Chinach, które obsługują transport kolejowy na Nowym Jedwabnym Szlaku. Aby załagodzić tym problemom operatorzy logistyczni organizują transport tak by w obu kierunkach wysyłać pełne kontenery oraz zamawiają nowy sprzęt.
— Postawiliśmy na ograniczenie jednego z głównych czynników wpływających ostatnio na łańcuchy dostaw jakim jest brak kontenerów. Zamówiliśmy niedawno 100 kontenerów 40-stopowych w Chinach. Zostały one wysłane do Polski. Jest to nowy sprzęt, który będziemy wykorzystywać. Oprócz tego staramy się na różnych naszych serwisach w miarę dostępności miejsc wysyłać towar wraz z kontenerami, żeby możliwy był załadunek w druga stronę. Z brakiem kontenerów spotykamy się bowiem na kolei, ale też w transporcie morskim, gdzie problem ten obok braku miejsc na statkach jest przyczyną opóźnień. My taki sprzęt posiadamy. Inwestujemy w nowe kontenery, które będziemy używać głównie w transporcie kolejowym — skomentował Paweł Moskała, prezes Real Logistics.
Polscy operatorzy logistyczni oraz zarządcy terminali intermodalnych odczuwają skutki opóźnień w transporcie kolejowym na szlakach Azja — Europa. Z powodu wykrycia zakażenia koronawirusem i chińskiej polityki „zero tolerancji dla covid-19” tamtejsze terminale mają ograniczone moce przeładunkowe. Z tego powodu część pociągów zaplanowanych na sierpień została przeniesiona na wrzesień, co powoduje kolejki na przejściach granicznych.
Czytaj także: Rosną opóźnienia na Nowym Jedwabnym Szlaku