Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Real Logistics inwestuje w nowe kontenery

Z powodu opóźnień przeładunków w portach i terminalach lądowych zmniejszyła się dostępność pustych kontenerów dla nadawców ładunków. Operatorzy logistyczni zamawiają nowe jednostki aby usprawnić łańcuchy dostaw. Jedną z takich firm jest Real Logistics działająca na Nowym Jedwabnym Szlaku.

fot. Pixabay

Brak dostępnych pustych kontenerów jest od ubiegłego roku jednym z powodów opóźnień w dostawach ładunków. Przez wiele miesięcy problem ten dotyczył Chińskich portów. Szczególnie duże problemy z dostępnością sprzętu występują w ostatnich tygodniach pojawiły się także w lądowych hubach intermodalnych w południowych i północno wschodnich Chinach, które obsługują transport kolejowy na Nowym Jedwabnym Szlaku. Aby załagodzić tym problemom operatorzy logistyczni organizują transport tak by w obu kierunkach wysyłać pełne kontenery oraz zamawiają nowy sprzęt.

— Postawiliśmy na ograniczenie jednego z głównych czynników wpływających ostatnio na łańcuchy dostaw jakim jest brak kontenerów. Zamówiliśmy niedawno 100 kontenerów 40-stopowych w Chinach. Zostały one wysłane do Polski. Jest to nowy sprzęt, który będziemy wykorzystywać. Oprócz tego staramy się na różnych naszych serwisach w miarę dostępności miejsc wysyłać towar wraz z kontenerami, żeby możliwy był załadunek w druga stronę. Z brakiem kontenerów spotykamy się bowiem na kolei, ale też w transporcie morskim, gdzie problem ten obok braku miejsc na statkach jest przyczyną opóźnień. My taki sprzęt posiadamy. Inwestujemy w nowe kontenery, które będziemy używać głównie w transporcie kolejowym — skomentował Paweł Moskała, prezes Real Logistics.

Polscy operatorzy logistyczni oraz zarządcy terminali intermodalnych odczuwają skutki opóźnień w transporcie kolejowym na szlakach Azja — Europa. Z powodu wykrycia zakażenia koronawirusem i chińskiej polityki „zero tolerancji dla covid-19” tamtejsze terminale mają ograniczone moce przeładunkowe. Z tego powodu część pociągów zaplanowanych na sierpień została przeniesiona na wrzesień, co powoduje kolejki na przejściach granicznych.

Czytaj także: Rosną opóźnienia na Nowym Jedwabnym Szlaku

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close