Partnerzy portalu

Rosja i Kazachstan planują cyfryzację i inwestycje w kontenery chłodnicze na NJS

Koleje Rosyjskie (RŻD) i Koleje Kazachskie (KTZH) będą współpracować przy projekcie przewozów produktów rolnych i spożywczych kontenerami, a także cyfryzację transportu w tym na Nowym Jedwabnym Szlaku. Porozumienia w tej sprawie zawarto w Nur-Sultan.

 Źródło: Koleje Rosyjskie (RŻD).

RŻD i KTZh chcą zwiększyć wolumen ładunków produktów rolnych w usłudze Agroexpres, która specjalizuje się w przewozach kontenerowych na rynku rosyjskim, kazachskim jak i w tranzycie między UE a Chinami. Szansa na osiągnięcie tego celu pojawiła się po tym jak w kwietniu Pekin zgodził się na import w kontenerach chłodniczych. Do przewozów mają być wykorzystane również felxitanki. Dzięki temu znacznie rozszerzona zostanie lista produktów, które można przewozić koleją. Nowe technologie pozwalają utrzymać kontrolowaną temperaturę i bezpieczeństwo przewozów produktów spożywczych. Dla przewoźników możliwość transportu produktów spożywczych i rolnych do Chin pozwoli zapełnić kontenery wysyłane na NJS w kierunki wschodnim.

Porozumienie ws. rozwoju nowych usług Agroexpress podpisali Oleg Belozerov prezes RŻD oraz Nurlan Sauranbaev przewodniczący zarządu KTZh w obecności premierów Rosji i Kazachstanu. 

Cyfryzacja

Oprócz inwestycji w systemy przewozu produktów spożywczych narodowe koleje z Rosji Kazachstanu i Białorusi chcą także usprawnić usługi UTLC ERA, spółki joint venture, która świadczy przewozy na Nowym Jedwabnym Szlaku. Prezesi Kolei Rosyjskich, Kolei Kazachskich i Vladimir Morozov, prezes Kolei Białoruskich podpisali umowę ws. rozwoju zrównoważonych przewozów na obszarze Wspólnoty Niepodległych Państw.

Porozumienie obejmuje przyspieszenie cyfryzacji procesów w UTLC ERA oraz inwestycje w technologie obniżające wpływ przewozów na środowisko. Jak podkreślono we wspólnym komunikacie, kolej już obecnie ma najniższy ślad węglowy w porównaniu z innymi gałęziami transportu. Deklaracja inwestycji w ekologiczne rozwiązania to w szczególności ukłon w stronę klientów z Europy, którzy chcą prowadzić działalność zgodnie z wytycznymi Europejskiego Zielonego Ładu.

W 2020 r. tranzyt kontenerów miedzy Chinami a Unią Europejską na Nowym Jedwabnym Szlaku wyniósł 900 tys. jednostek, z czego UTLC ERA przewiozła 547,000 kontenerów. W pierwszej połowie 2021 liczba ta wzrosła o ponad 50% a UTLC ERA planuje przewieźć w całym br. 700 tys. TEU. 

Rosja i Kazachstan planują także cyfryzację przewozów kolejowych między tymi krajami. W 2023 r. 80% ruchu towarowego przez granicę kazachsko — rosyjską ma być bookowane drogą elektroniczną. Równocześnie wielkość przewozów towarowych między krajami WNP ma wzrosnąć o 50% w 2022 roku. 

Czytaj też: Koleje Rosyjskie: konteneryzacja nie jest ostatecznym celem, ale środkiem walki o ładunki

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close