Partnerzy portalu

CLIP Group instaluje pierwszy w Polsce Lohr Railway System.

Lohr Railway System to nowoczesna technologia, opatentowana i sprawdzona w eksploatacji, pozwalająca na poziomy załadunek standardowych naczep drogowych na wagony kolejowe, bez konieczności użycia dźwigu. Od kilkunastu lat stosowana jest w transporcie intermodalnym, głównie pomiędzy Francją a Włochami. Teraz dostępna jest również w Polsce. 

CLIP
fot. CLIP

System został zainstalowany w Swarzędzu, na Terminalu Intermodalnym CLIP. Jest to pierwsza tego typu instalacja nie tylko w Polsce ale również w jakimkolwiek kraju europejskim na wschód od osi Bettembourg – Orbassano k. Turynu. Do prawidłowego działania wymaga użycia wyspecjalizowanych wagonów wyposażonych w obrotową platformę, na którą wjeżdża ciągnik z naczepą. Po właściwym umiejscowieniu zestaw jest rozłączany, a platforma wraz z naczepą obraca się i ustawia równolegle do osi wagonu.

Co istotne, system umożliwia załadunek na wagony naczep, które ze względu na swoje parametry konstrukcyjne nie mogą być unoszone pionowo z wykorzystaniem dźwigu (reachstackera) bądź suwnicy. Naczepy tego typu stanowią wciąż znakomitą większość wśród naczep eksploatowanych przez przewoźników drogowych w całej Europie.

Zalety systemu Lohr Railway to przede wszystkim:

  • krótki czas załadunku i rozładunku, 
  • możliwość załadunku/rozładunku wielu wagonów jednocześnie,
  • brak konieczności korzystania z dodatkowych urządzeń przeładunkowych.

Instalacja innowacyjnego systemu Lohr Railway to kolejny krok w modernizacji Terminalu Intermodalnego CLIP; krok mający istotny wpływ na rozwój całego sektora transportu intermodalnego. Dzięki niemu CLIP Intermodal Sp. z o.o. rozszerzy zdolności ładunkowe pociągu do Luksemburga tworząc ofertę również dla klientów posiadających
w swojej flocie jedynie naczepy standardowe. W przyszłości możliwe będzie poprowadzenie pociągów do kolejnych europejskich destynacji wyposażonych w Lohr Railway System, np. do Calais i Barcelony. Połączenie Swarzędza z Luksemburgiem i dalej z Hiszpanią umożliwi stworzenie jednego z najdłuższych szlaków intermodalnych w całej Europie. Z uwagi zarówno na rachunek ekonomiczny jak i na aspekty ekologiczne, transport intermodalny staje się akceleratorem dla rozwoju gospodarek europejskich i w niebagatelny sposób kształtuje przyszłość naszego kontynentu.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close