WienCont głównym terminalem w połączeniach Hupac do Europy południowo — wschodniej
Wiedeń staje się głównym hubem w siatce połączeń Hupac między zachodnimi Niemcami i krajami Beneluksu a Europą południowo — wschodnią. Szwajcarski operator logistyczny nabył 4,16% udziałów w terminalu WienCont.

Wiedeń obok Budapesztu jest kluczowym centrum logistycznym w siatce połączeń w kierunku północny zachód — południowy wschód rozwijanych przez Hupac. Terminal WienCont obecnie przyjmuje pociągi tego operatora kursujące do Duisburga, Rotterdamu, Moerdijk, Antwrpii, Geleen, Ludwigshafen oraz Bukaresztem, Budapesztem i Stambułem.
Hupac nabył od Hafen Vien 4,16% udziałów w terminalu w WienCont, co podkreśla znaczenie tego hubu dla szwajcarskiego operatora. Hupac i Hafen Vien współpracują od kilku lat w budowie regularnych serwisów intermodalnych między Europą zachodnią, a Turcją i krajami południowej Europy.
Regularne pociągi
W lipcu zwiększono częstotliwość kursowania pociągów między Duisburgiem, a Wiedniem i Budapesztem do sześciu par tygodniowo oraz miedzy Rotterdamem a Wiedniem i Budapesztem do 4 – 5 par tygodniowo. Pociągi te zapewniają skomunikowanie z Csepel (Węgry), Halkali (Turcja), Ploiesti (Rumunia) i Stara Zagora (Bułgaria).
Do końca roku Hupac chce uruchamiać po 50 par pociągów tygodniowo między terminalem WienCont, a wskazanymi wyżej destynacjami na Bałkanach i w Europie zachodniej.
Oprócz połączeń międzynarodowych przez Wiedeń, Hupac dysponuje rozbudowaną siatką regularnych połączeń opartych na pociągach wahadłowych między portami nad Morzem Północnym oraz terminalami w północnej Europie i Niemczech, a Włochami, Austrią i Szwajcarią. Ponadto operator realizuje przeładunki między serwisami w kierunku północ — południe a pociągami wahadłowymi do krajów Europy środkowej i wschodniej w tym Polski.
Czytaj też: Nowa lokalizacja w Niemczech dla pociągów Hupac do Gądków i Pruszkowa