Nowa lokalizacja w Niemczech dla pociągów Hupac do Gądków i Pruszkowa
Hupac rozpoczął obsługę pociągów intermodalnych do Polski z nowego terminalu Duisburg Hohenbudberg. Nowa lokalizacja umożliwia skomunikowanie przewozów intermodalnych miedzy Duisburgiem a Polską z przewozami do Singen i różnych destynacji we Włoszech.

Od 6 września szwajcarski operator logistyczny skierował swoje pociągi wahadłowe między Duisburgiem a terminalami METRANS w Gądkach pod Poznaniem i w Pruszkowie do centrum przeładunkowego w Duisburg Hohenbudberg, którego operatorem jest Samskip.
— Terminal oferuje długie godziny otwarcia dla doskonałej obsługi klienta. Rozkłady jazdy naszych pociągów wahadłowych Duisburg-Gadki oraz Duisburg-Prusków pozostaną bez zmian — napisano w w komunikacie.
Zaletą nowej lokalizacji jest możliwość wysyłania ładunków między Polską, a szeregiem destynacji we Włoszech i południowych Niemczech i Szwajcarii.
Hupac dysponuje rozbudowaną siatką regularnych połączeń opartych na pociągach wahadłowych między portami nad Morzem Północnym oraz terminalami w północnej Europie i Niemczech, a Włochami, Austrią i Szwajcarią. Ponadto operator realizuje przeładunki między serwisami w kierunku północ — południe a pociągami wahadłowymi do krajów Europy środkowej i wschodniej w tym Polski. Nowy terminal Hohenbudberg jest przykładem takich połączeń.
Hupac realizuje też połączenia między terminalem Schwarzheide a Kątami Wrocławskimi i Euroterminalem Sławków. Oprócz przewozu kontenerów pociągi wahadłowe transportują naczepy P400 magistralami transaplejskimi przez nowe tunele bazowe w Szwajcarii. Tego typu usługi są jednym z najbardziej perspektywicznych segmentów transportu kombinowanego w Europie, w związku z coraz większym naciskiem na zmianę modalności w przewozach towarowych.
Szwajcarski operator planuje także budowę terminalu w Brwinowie pod Warszawą. Kompleks przeładunkowy będzie składał się z magazynu o powierzchni 42 000 m2, czterech torów o minimalnej długości 750 m i pomieszczeń administracyjnych.
Czytaj też: Hupac zbuduje swój pierwszy w Polsce terminal intermodalny