Partnerzy portalu

Hupac zbuduje swój pierwszy w Polsce terminal intermodalny

Szwajcarski operator intermodalny Hupac ocenia Polskę jako perspektywiczny rynek. W tym celu w najbliższym czasie firma planuje rozpocząć budowę terminalu przeładunkowego pod Warszawą. Co to jest za projekt i jakie znaczenie będzie miał w przyszłości?

Hupac Terminal Singen w Niemczech. Źródło: Hupac Intermodal.
Zdjęcie ilustracyjne. Hupac Terminal Singen w Niemczech. Źródło: Hupac Intermodal.

„Tak, potwierdzam, że Hupac, wiodący operator intermodalny w Europie, zbuduje terminal przeładunkowy w Brwinowie pod Warszawą” – powiedziała portalowi IntermodalNews Irmtraut Tonndorf, Dyrektor ds. Komunikacji i Marketingu Hupac. Będzie to pierwszy terminal intermodalny szwajcarskiej firmy w Polsce.

Brwinów został wybrany na lokalizację przyszłego terminalu z kilku powodów: dobre położenie w pobliżu Warszawy, doskonałe połączenie kolejowe ze specjalną bocznicą oraz bezpośredni dostęp do autostrady A2 bez konieczności przejazdu przez miejscowości. Jak informuje Irmtraut Tonndorf, prace budowlane rozpoczną się niebawem, do końca I kwartału br., a pierwsze operacje przeładunkowe są zaplanowane na III kwartał 2022 roku.

Kilka szczegółów projektu

Projekt terminala intermodalnego w Brwinowie obejmuje obszar prawie 14 hektarów. Kompleks przeładunkowy będzie składał się z magazynu o powierzchni 42 000 m2, czterech torów o minimalnej długości 750 m i pomieszczeń administracyjnych. Początkowo kontenery będą przeładowywane za pomocą wózków kontenerowych.

„Będziemy rozbudowywać obiekt wraz ze wzrostem przepływu towarów” – wyjaśnia Irmtraut Tonndorf. W szczególności drugi etap projektu obejmuje budowę trzech dodatkowych torów, a także montaż wysokowydajnych suwnic bramowych. Maksymalna przepustowość terminalu wyniesie 180 tys. TEU rocznie.

Jeśli chodzi o koszt projektu, Hupac nadal powstrzymuje się od podawania liczb. Firma podała, że realizuje ten projekt samodzielnie i inwestuje wyłącznie własne środki. Jednak Szwajcarzy planują współpracę z polskim wykonawcą. To będzie firma budowlana Anna-Bud.

Nowy hub

„Projekt ma na celu zapewnienie sprawnej wymiany towarów w Europie Środkowo-Wschodniej, co z kolei ułatwi intermodalny transport kolejowy między Chinami/Rosją a Europą. Widzimy w nowym terminalu ogromny potencjał zarówno dla polskiego rynku, jak i jako nowy hub na trasach dalekich między Beneluxem a Dalekim Wschodem” – mówi Irmtraut Tonndorf. Nowy kompleks przeładunkowy będzie obsługiwał ładunki zarówno na trasach dalekobieżnych, jak i dostawę ostatniej mili.

Mapa połączeń intermodalnych Hupac
Mapa połączeń intermodalnych Hupac w kierunku północ – wschód. Źródło: Hupac Intermodal.

Należy zaznaczyć, że obecnie Hupac nie posiada własnych terminali w Polsce. Do przeładunku i dostarczania kontenerów do klientów szwajcarska firma korzysta z kilku istniejących terminali innych spółek: w Gądkach koło Poznania i Pruszkowie pod Warszawą (Metrans), Kątach Wrocławskich (Schavemaker) oraz w Sławkowie (Euroterminal). Te terminale mają regularne połączenia intermodalne z kluczowymi węzłami w Europie Zachodniej (Antwerpia, Rotterdam, Duisburg itp.).

Czytaj również:
Hupac uruchamia nowe połączenie Chiny-Polska
Hupac uruchomił przewozy naczep P400 we Włoszech

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close