Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

CSL tworzy sieć połączeń dla terminalu w Myszkowie

Grupa CSL wraz z IWS budują nowy terminal intermodalny w Myszkowie w woj. śląskim, który będzie obsługiwał transport między portami bałtyckimi, Śląskiem, a w przyszłości także krajami południowej Europy. O planach grupy rozmawiamy z Przemysławem Hołowaczem, dyrektorem ds rozwoju CSL.

CSL

Na jakim etapie jest budowa terminalu w Myszkowie?

Projekt ten realizujemy wspólnie z firmą IWS, która zaproponowała nam współpracę przy budowie terminalu intermodalnego. IWS posiada tam działkę, na której powstaje terminal, my natomiast mamy know-how i systemy informatyczne do obsługi terminalu. Docelowo obiekt ma mieć zdolność przeładunkową 200 tys. rocznie, co chcemy osiągnąć w ciągu kilku lat. Po pierwszym etapie inwestycji będzie obsługiwał jedną trzecią tej liczby.

W tej chwili trwają prace nad poprawą oświetlenia. Podłoże placu kontenerowego zostało wyrównane i trwa wykładanie płyt betonowych. Planujemy też dzierżawę dwóch reachstackerów. Chcemy jeszcze jesienią w tym roku uruchomić obsługę połączeń na tym terminalu. Pierwsze połączenia planujemy między DCT Gdańsk a Myszkowem. Docelowo chcemy też mieć połączenie z naszym drugim terminalem, który planujemy uruchomić za 2 lata w Szczecinie — Dunikowie.

Myślimy też o połączeniu z Euro Terminalem w Świnoujściu, który ma możliwość przeładunku naczep i kontenerów i jest doskonały miejscem do budowania logistyki na Skandynawię oraz ostatnio coraz bardziej popularną Anglię. Widzimy też dużą szansę by terminal w Myszkowie pozwolił na wysyłanie ładunków do Bułgarii i Turcji. Już pracujemy nad tymi kierunkami, aby po uruchomieniu połączenia do Gdańska stworzyć te odnogi na południe. Poza tym otoczenie Myszkowa, czyli Aglomeracja Śląska i Częstochowa do duże skupisko firm i ludności, więc jest zapotrzebowanie na kolejny terminal w tym regionie. Myszków ma też dobre skomunikowanie z Czechami i Słowacją. Jest więc to bardzo ciekawy projekt logistyczny. Terminal będzie otwarty dla różnych przewoźników i innych spedytorów.

A jak wyglądają prace nad projektem terminalu w Szczecinie?

Ta inwestycja ma bardzo dobrą lokalizację, zaledwie 20 m od linii kolejowej Szczecin — Poznań i 800 m od autostrady. Dostaliśmy na ten cel dofinansowanie w wysokości 35,3 mln zł. Obecnie trwają przygotowania do inwestycji i dopinamy kwestie formalne. Mam nadzieję, że uda się to zakończyć do września i przystąpimy do kolejnych kroków związanych z budową i zakupem sprzętu. Ten obiekt będzie mieć zdolność przeładunkową rzędu 130 — 140 tys. TEU rocznie. Będzie to jeden z najnowocześniejszych terminali intermodalnych w Polsce. Postawiliśmy tam na dużą jakość zarówno jeśli chodzi o urządzenia przeładunkowe i podłoże. Będzie to pierwszy suchy terminal przeładunkowy na Pomorzu Zachodnim. Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że zapotrzebowanie na transport intermodalny w tym regionie jest duże. Obecnie kilkadziesiąt firm z regionu, z którymi rozmawialiśmy do tej pory importuje lub eksportuje towar w kontenerach, a łącznie jest to wolumen ok. 250 tys. kontenerów. Większość nich trafia z i do regionu Szczecina przez DCT, Port Gdynia i Hamburg. 

Czekamy także na otwarcie nowego terminalu promowego w Świnoujściu. Jest to bardzo ciekawy projekt, gdyż ma kilkanaście połączeń dziennie, a po zakończeniu inwestycji może być bardzo ciekawą opcją i dawać partnerom z Polski i ze Skandynawii korzystniejszą logistykę. Przyglądamy się też planom Zarządu Morskich Portów Szczecin — Świnoujście dotyczących budowy nowego terminalu głębokowodnego. Nasz terminal w Szczecinie mógłby pełnić dla niego funkcję zaplecza lądowego. Jednak cały proces wyłonienia inwestora i budowa terminalu w Świnoujściu zajmie minimum 7 lat, więc jest to projekt długoterminowy.

Czytaj także: CSL podpisała umowę z CUPT na dofinansowanie budowy terminalu przeładunkowego

Realizują też Państwo projekty rewitalizacji zabytków poprzemysłowych w Szczecinie. 

Tak to pomysł Pani prezes Laury Hołowacz, aby jeden z zabytkowych budynków w sąsiedztwie portu zrewitalizować i otworzyć go dla mieszkańców Szczecina. Okoliczny teren w okresie letnim stał się sercem miasta. Dzieje się tu dużo wydarzeń i odwiedza go tysiące ludzi. W budynku, który zrewitalizowaliśmy znajduje się teraz siedziba naszej firmy, a także przestrzeń eventowa, w której organizowane są koncerty, spektakle, szkolenia, konferencje i inne wydarzenia. Ostatnio zainwestowaliśmy w sprzęt umożliwiający profecjonalną transmisję wydarzeń online. Daje nam to możliwość organizowania wydarzeń w formule hybrydowej lub tylko streamując je, co pozwoli nam na kontynuowanie działalności kulturalnej również przy kolejnych lockdownach. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close