CSL podpisała umowę z CUPT na dofinansowanie budowy terminalu przeładunkowego
Grupa CSL podpisała umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie realizacji suchego terminalu przeładunkowego CCIC Intermodal Depo Dunikowo. Oznacza to, że już niebawem ruszą przetargi, a następnie budowa suchego terminala przeładunkowego w Strefie Ekonomicznej w Dunikowie. Cały czas prowadzone są rozmowy z kolejnymi inwestorami i partnerami, którzy są zainteresowani wsparciem inwestycji.

CCIC Intermodal Depo Dunikowo to spółka córka Grupy CSL, która powstała kilka miesięcy temu. Z inicjatywy prezes Laury Hołowacz i grupy współpracowników rozpoczęto starania o pozyskanie dofinansowania na realizację jednej z najnowocześniejszych, a jednocześnie najbardziej niezbędnych inwestycji z zakresu szeroko pojętego TSL w naszym regionie. W ubiegłym tygodniu podpisano umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na wysokie dofinansowanie realizacji zadania.
– Podpisanie umowy zamyka pewien etap ciężkiej pracy naszego zespołu. Czas na dalsze przygotowania, w przyszłym tygodniu będziemy obecni w Warszawie by dopiąć wszelkich formalności związanych z dofinansowaniem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Umowa została podpisana 14 lutego i od tego roku ta data będzie mi się kojarzyła nie tylko z Walentynkami – mówi Przemysław Hołowacz, prezes CCIC Intermodal Depo Dunikowo.
Kwota dofinansowania przekracza 35 milionów złotych. Realizacja rozpocznie się jesienią 2020.
Suchy terminal przeładunkowy ma wiele zalet gospodarczych, a lokalizacja tej inwestycji w Szczecinie może sprawić, że region stanie się hubem pomiędzy Polską – Skandynawią – Niemcami, a innymi częściami Europy. W praktyce więc dzięki inwestycji możliwe będzie odprawianie wielkich transportów nie tylko drogą morską i lądową, ale i kolejową.
Realizacja projektu CCIC Intermodal Depo Dunikowo to jedno z najważniejszych, a jednocześnie najtrudniejszych zadań w historii Grupy CSL. Specjaliści wyraźnie wskazują, że zachodniopomorska logistyka potrzebuje suchego terminala intermodalnego, ale dotychczas brakowało spójnej koncepcji, która mogłaby zostać zrealizowana.
– Terminal będzie obsługiwał ładunki, które będą przyjeżdżały pociągami z różnych destynacji np. z Chin. Kontenery będą przewożone koleją, co generuje mniejszy ruch na drogach, a co za tym idzie chronimy także środowisko. Z naszych szacunków wynika, że nawet 200 tysięcy TEU w chwili obecnej jest dostarczanych do naszych stref ekonomicznych drogą lądową. Ten towar mógłby zostać przejęty przez nas i przez transport kolejowy. Wiemy, że takimi rozwiązaniami są zainteresowane rozwijające się u nas w regionie firmy skandynawskie – wyjaśnia prezes Laura Hołowacz.
Źródło: CSL