Partnerzy portalu

CSL podpisała umowę z CUPT na dofinansowanie budowy terminalu przeładunkowego

Grupa CSL podpisała umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie realizacji suchego terminalu przeładunkowego CCIC Intermodal Depo Dunikowo. Oznacza to, że już niebawem ruszą przetargi, a następnie budowa suchego terminala przeładunkowego w Strefie Ekonomicznej w Dunikowie. Cały czas prowadzone są rozmowy z kolejnymi inwestorami i partnerami, którzy są zainteresowani wsparciem inwestycji.

fot. CSL

CCIC Intermodal Depo Dunikowo to spółka córka Grupy CSL, która powstała kilka miesięcy temu. Z inicjatywy prezes Laury Hołowacz i grupy współpracowników rozpoczęto starania o pozyskanie dofinansowania na realizację jednej z najnowocześniejszych, a jednocześnie najbardziej niezbędnych inwestycji z zakresu szeroko pojętego TSL w naszym regionie. W ubiegłym tygodniu podpisano umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na wysokie dofinansowanie realizacji zadania.

– Podpisanie umowy zamyka pewien etap ciężkiej pracy naszego zespołu. Czas na dalsze przygotowania, w przyszłym tygodniu będziemy obecni w Warszawie by dopiąć wszelkich formalności związanych z dofinansowaniem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Umowa została podpisana 14 lutego i od tego roku ta data będzie mi się kojarzyła nie tylko z Walentynkami – mówi Przemysław Hołowacz, prezes CCIC Intermodal Depo Dunikowo.

Kwota dofinansowania przekracza 35 milionów złotych. Realizacja rozpocznie się jesienią 2020.

Suchy terminal przeładunkowy ma wiele zalet gospodarczych, a lokalizacja tej inwestycji w Szczecinie może sprawić, że region stanie się hubem pomiędzy Polską – Skandynawią – Niemcami, a innymi częściami Europy. W praktyce więc dzięki inwestycji możliwe będzie odprawianie wielkich transportów nie tylko drogą morską i lądową, ale i kolejową. 

Realizacja projektu CCIC Intermodal Depo Dunikowo to jedno z najważniejszych, a jednocześnie najtrudniejszych zadań w historii Grupy CSL. Specjaliści wyraźnie wskazują, że zachodniopomorska logistyka potrzebuje suchego terminala intermodalnego, ale dotychczas brakowało spójnej koncepcji, która mogłaby zostać zrealizowana.

– Terminal będzie obsługiwał ładunki, które będą przyjeżdżały pociągami z różnych destynacji np. z Chin. Kontenery będą przewożone koleją, co generuje mniejszy ruch na drogach, a co za tym idzie chronimy także środowisko. Z naszych szacunków wynika, że nawet 200 tysięcy TEU w chwili obecnej jest dostarczanych do naszych stref ekonomicznych drogą lądową. Ten towar mógłby zostać przejęty przez nas i przez transport kolejowy. Wiemy, że takimi rozwiązaniami są zainteresowane rozwijające się u nas w regionie firmy skandynawskie – wyjaśnia prezes Laura Hołowacz.

Źródło: CSL

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close