Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Ruszyło połączenie intermodalne Tilburg – Kowno

Pierwszy pociąg z Tilburga w Holandii dotarł do Terminalu Intermodalnego w litewskim Kownie. Tym samym rozpoczął działalność najdalej na północ wysunięty terminal przy linii Rail Baltica o rozstawie europejskim.

Kowno
fot. RB Rail

Kaunas Intermodal Terminal uruchomiono w 2015 r. jednak dopiero po oddaniu do użytku w październiku 2020 r. linii Kowno — Palemonas mogą tam wjeżdżać składy o rozstawie 1435 mm. Tym samym litewski terminal stał się kolejnym obiektem gdzie możliwy jest przeładunek kontenerów między pociągami kursującymi na liniach normalnotorowych i szerokotorowych. Znaczenie tego terminalu wzrośnie po ukończeniu projektów inwestycyjnych na Baltica od Polski, przez kraje bałtyckie do Finlandii.

Litewski terminal już teraz obsługuje międzynarodowe połączenia intermodalne. W poniedziałek 19 lipca dotarł tam pierwszy pociąg z terminalu GVT w Tilburgu. GVT będzie uruchamiać dwie pary pociągów tygodniowo w tej relacji. 

Nowy hub

Litwa liczy, że sukces nowego połączenia zwiększy zainteresowanie międzynarodowych operatorów logistycznych Kownem jako potencjalnym hubem o znaczeniu transkontynentalnym oraz projektem Rail Baltica. 

— Otwarcie handlowe Terminalu Intermodalnego Kowno pozwala na wykorzystanie uruchomionego w 2015 roku odcinka linii kolejowej między granicą polsko-litewską a Kownem i rozpoczęcie pierwszych przewozów towarowych jeszcze przed ukończeniem budowy pełnej infrastruktury Rail Baltica Global Project. Umożliwi nam to rozpoczęcie opracowywania wstępnego uzasadnienia biznesowego dla długoterminowego rozwoju logistyki towarowej wzdłuż korytarza Rail Baltica, który jest rozwijany równolegle — skomentował Agnis Driksna prezes spółki RB Rail AS odpowiedzialnej za projekt Rail Baltica.

Budowa Rail Baltica jest finansowana w 85% z Funduszy Strukturalnych UE i jest kluczową inwestycją infrastrukturalną dla krajów bałtyckich. Uruchomienie połączenia intermodalnego z Holandią jest argumentem za dalszym wsparciem projektu Rail Baltica z funduszu „Łącząc Europę” CEF.

— Cieszę się z profesjonalizmu współpracowników. Niewątpliwie doświadczenie zdobyte przy tym projekcie ułatwi dalszą budowę Rail Baltica zgodnie z przyjętymi zobowiązaniami. Zdecydowanie wzywam do aktywnego udziału przedsiębiorców zarówno partnerów lokalnych, jak i międzynarodowych, pracujących ramię w ramię w przetargach publicznych — powiedział Karolis Sankovski, prezes LTG Infra, litewskiego zarządcy infrastruktury.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close