Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Łódź może stać się polskim centrum dystrybucyjnym

Dzięki lokalizacji w centrum kraju oraz inwestycjom firm z branży logistycznej i e-commerce Łódź może stać się polskim centrum dystrybucyjnym. Szansą na rozwój tego miasta i regionu mogą być fundusze unijne w następnej perspektywie budżetowej UE.

fot. Langowski Logistics

W najbliższych latach w aglomeracji łódzkiej  realizowane będą spore inwestycje magazynowe i terminalowe. Wspieranie branży logistycznej jest elementem strategii rozwoju tego miasta. Łódź liczy na inwestycje infrastrukturalne w tym kolejowe w następnej perspektywie budżetowej UE.

—  Dużo do zrobienia jest w zakresie integracji różnych środków transportu, drogowego kolejowego i lotniczego. Konieczna jest też rozbudowa infrastruktury dla transportu intermodalnego. Przydałaby się np. linia kolejowa na lotnisko, która mogłaby obsługiwać ładunki cargo. Obecnie w rejonie Łodzi rozwijają się 3 strefy przemysłowe, gdzie inwestuje m.in. Panattoni. Uważamy, że łódzkie terminale mogą obsługiwać więcej pociągów z i do Chin. W naszym mieście inwestują duzi gracze z branży logistycznej jak DHL, a także światowe firmy e-commerce. Dzięki tym inwestycjom i rozbudowanej infrastrukturze za kilka lat Łódź może pełnić rolę centrum dystrybucyjnego na Polskę — powiedzial Adam Pustelnik wiceprezydent Łodzi, podczas webinarium RailFreight.

Nowe połączenia

Od kilku lat rośnie znaczenie tego miasta na mapie kolejowych połączeń intermodalnych. Łódź stała się jedną z destynacji Nowego Jedwabnego Szlaku, rozwijają się też połączenia do portów. Skłania to operatorów logistycznych do inwestycji w tym mieście. 

— Łódź jest zlokalizowana w centrum Polski, dlatego jest to dobre miejsce na inwestycje logistyczne. Planujemy tu budowę nowoczesnego terminalu intermodalnego o powierzchni 6,4 ha, wyposażonego w 2 tory bocznicowe, docelowo 2 suwnice kontenerowe, 3-4 reachsteckery. Obok terminalu powstanie nowoczesna powierzchnia magazynowa. Uważamy, że Łódź może pełnić rolę centrum dystrybucyjnego, gdyż nie ma tu takich problemów z kongestią jak na przejściach granicznych, a lokalizacja zapewnia dogodny dostęp do całej Polski — skomentował Marcin Czachorowski dyr. ds. rozwoju Contargo w Polsce  oraz prezes zarządu Contargo Hatrans Łódź Sp. z o.o.

Czytaj także: Contargo inwestuje w Łodzi

Z wstępnych propozycji budżetowych na lata 2021 — 2027 wynika, że kwota dotacji na inwestycje w polską infrastrukturę kolejową może przekroczyć 40 mld zł. Liczą na to przedsiębiorcy. 

— Fundusze unijne powinny być przeznaczone przede wszystkim na rozbudowę infrastruktury dla transportu intermodalnego w tym budowę nowych temrinali. Trzeba przy tym myśleć nie tylko o połączeniach z Chinami ale też o zwiększeniu liczby połączeń między Polską a innymi krajami europejskimi. W chwili obecnej z powodu nałożenia się w jednym czasie wielu inwestycji na liniach kolejowych problemem dla przewoźników są zamknięcia torowe, które powodują duże opóźnienia pociągów co obniża naszą konkurencyjność. Przy planowaniu przyszłych inwestycji trzeba też o tym pomyśleć — powiedział Michał Jamioła, Business Development Manager w Langowski Logistics.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close