Contargo inwestuje w Łodzi
Contargo Hatrans rozwija intermodalne połączenia z Łodzi do Niemiec. Spółka przygotowuje się do budowy terminalu kontenerowego i uruchomienia kolejnych połączeń liniowych.

Łódź ze względu na lokalizację i jest jednym z głównych hubów przeładunkowych w Polsce. W regionie tym lokalizowane są kolejne inwestycje logistyczne, w tym także spółki Contargo Hatrans Łódź, która obecnie uruchamia połączenia w oparciu o funkcjonujący tam depot kontenerowy i przygotowuje się do rozpoczęcia budowy nowego terminalu.
— Powiększyliśmy nieco obszar i zakres działalności depotu kontenerowego zlokalizowanego na Teofilowie przemysłowym. Równolegle toczą się procedury administracyjne związane z uzyskaniem pozwolenia na budowę nowoczesnego terminalu intermodalnego o powierzchni 6,4 ha, wyposażonego w 2 tory bocznicowe, docelowo 2 suwnice kontenerowe, 3-4 reachsteckery oraz magazyn CFS zlokalizowany na terenie terminalu. Kontynuujemy działania mające na celu realizację inwestycji — zapewnił Marcin Czachorowski, dyr. ds. rozwoju Contargo w Polsce oraz prezes zarządu Contargo Hatrans Łódź Sp. z o.o.
Niedawno spółka we współpracy z Spedcontem i Lotosem Kolej uruchomiła transport kontenerów z Łodzi do terminali Contargo w Emmerich oraz Mannheim. W oparciu o wysłane w ostatnim okresie składy całopociągowe przygotowywane jest liniowe połączenie intermodalne w relacji Łódź — Mannheim. Oferta Contargo będzie obejmowała serwis door-door w kontenerach 45-stopowych, ale także możliwość przewozu kontenerów morskich oraz dystrybucji jednostek z i do Chin.
— W oparciu o sieć terminali Contargo sięgającą od Szwajcarii do Holandii, będziemy mogli zaoferować także dostawy do i z obszaru leżącego wzdłuż Renu. Usługę chcielibyśmy uruchomić od września 2021 r. Obecnie trwają rozmowy z partnerami — informuje Marcin Czachorowski.
Spółka planuje regularne połączenie liniowe, początkowo raz w tygodniu, a docelowo 2-3 razy. Transport odbywać się będzie kontenerach 45-stopowych, które zyskują coraz większą popularność w Europie. Z Mannaheim będzie można wysyłać ładunki do innych terminali położonych na linii rzeki Ren od Bazylei do Rotterdamu. Nowe połączenie pozwoli przenieść transport ładunków z dróg na kolej, co jest zgodne z polityką zrównoważonego rozwoju. Contargo zapewnia też możliwość użycia placu kontenerowego jako krótkoterminowego zewnętrznego magazynu buforowego.
Oprócz Łodzi spółka pracuje nad uruchomieniem nowej usługi łączącej terminal Contargo w rejonie Duisburga z Dolnym Śląskiem. Jeśli chodzi o dalsze inwestycje, poza projektem w Łodzi, spółka przygląda się także innym możliwym lokalizacjom w Polsce, tak aby docelowo stworzyć sieć własnych terminali i połączyć ją z siecią w Niemczech, Francji, Holandii i Szwajcarii a także z portami polskimi.