Partnerzy portalu

Contargo inwestuje w Łodzi

Contargo Hatrans rozwija intermodalne połączenia z Łodzi do Niemiec. Spółka przygotowuje się do budowy terminalu kontenerowego i uruchomienia kolejnych połączeń liniowych.

fot. Contargo

Łódź ze względu na lokalizację i jest jednym z głównych hubów przeładunkowych w Polsce. W regionie tym lokalizowane są kolejne inwestycje logistyczne, w tym także spółki Contargo Hatrans Łódź, która obecnie uruchamia połączenia w oparciu o funkcjonujący tam depot kontenerowy i przygotowuje się do rozpoczęcia budowy nowego terminalu.

— Powiększyliśmy nieco obszar i zakres działalności depotu kontenerowego zlokalizowanego na Teofilowie przemysłowym. Równolegle toczą się procedury administracyjne związane z uzyskaniem pozwolenia na budowę nowoczesnego terminalu intermodalnego o powierzchni 6,4 ha, wyposażonego w 2 tory bocznicowe, docelowo 2 suwnice kontenerowe, 3-4 reachsteckery oraz magazyn CFS zlokalizowany na terenie terminalu. Kontynuujemy działania mające na celu realizację inwestycji — zapewnił Marcin Czachorowski, dyr. ds. rozwoju Contargo w Polsce  oraz prezes zarządu Contargo Hatrans Łódź Sp. z o.o.

Niedawno spółka we współpracy z Spedcontem i Lotosem Kolej uruchomiła transport kontenerów z Łodzi do terminali Contargo w Emmerich oraz Mannheim. W oparciu o wysłane w ostatnim okresie składy całopociągowe przygotowywane jest liniowe połączenie intermodalne w relacji Łódź — Mannheim.  Oferta Contargo będzie obejmowała serwis door-door w kontenerach 45-stopowych, ale także możliwość przewozu kontenerów morskich oraz dystrybucji jednostek z i do Chin. 

— W oparciu o sieć terminali Contargo sięgającą od Szwajcarii do Holandii, będziemy mogli zaoferować także dostawy do i z obszaru leżącego wzdłuż Renu. Usługę chcielibyśmy uruchomić od września 2021 r. Obecnie trwają rozmowy z partnerami — informuje Marcin Czachorowski. 

Spółka planuje regularne połączenie liniowe, początkowo raz w tygodniu, a docelowo 2-3 razy. Transport odbywać się będzie kontenerach 45-stopowych, które zyskują coraz większą popularność w Europie. Z Mannaheim będzie można wysyłać ładunki do innych terminali położonych na linii rzeki Ren od Bazylei do Rotterdamu. Nowe połączenie pozwoli przenieść transport ładunków z dróg na kolej, co jest zgodne z polityką zrównoważonego rozwoju. Contargo zapewnia też możliwość użycia placu kontenerowego jako krótkoterminowego zewnętrznego magazynu buforowego.

Oprócz Łodzi spółka pracuje nad uruchomieniem nowej usługi łączącej terminal Contargo w rejonie Duisburga z Dolnym Śląskiem. Jeśli chodzi o dalsze inwestycje, poza projektem w  Łodzi, spółka przygląda się także  innym możliwym lokalizacjom w Polsce, tak aby docelowo stworzyć sieć własnych terminali i połączyć ją z siecią w Niemczech,  Francji, Holandii i Szwajcarii a także z portami polskimi.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close