CMA CGM wchodzi w logistykę lądową i przejmuje przewoźnika kolejowego
Grupa CMA CGM przejęła hiszpańskiego przewoźnika kolejowego Continental Rail. Transakcja jest realizacją strategii rozwoju logistyki lądowej tego jednego z największych operatorów żeglugi oceanicznej na świecie.

Rekordowe wyniki finansowe oceanicznych linii żeglugowych w poprzednich kwartałach sprawiły, że firmy te mają obecnie sporo gotówki, którą mogą przeznaczyć na przejęcia. W ostatnich miesiącach armatorzy zapowiadają inwestycje na rynku lądowych przewozów intermodalnych. Połączenia kolejowe na Nowym Jedwabnym Szlaku uruchomił m.in. Maersk.
Czytaj także: Kolejowa przyszłość żeglugi: dlaczego Maersk potrzebuje pociągów kontenerowych
Na podobny krok zdecydowała się francuska grupa CMA CGM, do której należy m.in. operator Ceva Logistics. 30 czerwca CMA CGM zawarła umowę zakupu udziałów w hiszpańskim przewoźniku kolejowym Continental Rail. Transakcja o wartości 25 mln euro ma być sfinalizowana w 3 kwartale 2021 r.
Spółka Continental Rail została założona w 2000 r. w Madrycie i jest jednym z głównych prywatnych przewoźników w Hiszpanii. Specjalizuje się w przewozach kontenerów pomiędzy głównymi portami hiszpańskimi.
Wejście na rynek przewozów kolejowych w Hiszpanii ma wzmocnić segment logistyki lądowej CMA CGM.
— Continental Rail jest ważnym nowym komponentem strategii lądowej Grupy CMA CGM zarówno w zakresie operacyjnym jak i handlowym. Ta ekspansja jest kamieniem milowym rozwoju strategii Grupy, której celem jest zaoferowanie klientom lepszych rozwiązań poprzez complementarne usługi zarówno żeglugi jak i logistyki — komentuje Christine Cabau-Woehrel, wiceprezes zasobów przemysłowych i operacji CMA CGM.